Motorsåg och handhållet

Tyngre redskap

2 inlägg 2019 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tyngre redskap

Huggis  
#181133 Man har ju följt med några år nu, verkar som att Husqvarna och Stihl gått samman, dom släpper tyngre prylar och tunnar ut sina sortiment.

Börjar misstänka att när den inhemska befolkningen enbart består av snåla markägare och utländsk bemanning så spelar inte användarvänlighet så stor roll. Känns som att utvecklarna mer tittar på ekonomiska faktorer, vilket kanske inte är fel, men det underlättar inte för yrkeskåren. Vi vill ha lättare redskap, 20% lägre bränslekostnad gör inte så mkt om det vi ska bära på väger 20% mer, vi måste alltså äta mer för att orka, vi slits ut fortare och producerar mindre. Kunniga markägare visst finns det dom, men finns få eller inga som arbetar 8 timmar om dagen med motorsåg, ialf inte vad jag känner till. Det är ekonomisk idioti att arbeta i den egna skogen om man samtidigt har ett vanligt jobb att sköta, förlorad arbetsinkomst lönar sig helt enkelt inte.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tyngre redskap

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#181150 håller fullständigt med föregående talare! arbetar 8 tim om dagen med motorsåg,och kan inte heller förstå varför det ska vara så svårt att få fram lättare redskap.Lättare material som också är starkare har funnits länge! ja visst,kostnaden ökar nog lite grann,men för en stor tillverkare som elux och stihl så måste det gå att förhandla till sig bra materialpriser! men jag är beredd att betala några kronor mer för att få en lättare produkt!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).