Motorsåg och handhållet

Riggrör Husqvarna 265RX?

6 inlägg 5056 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Riggrör Husqvarna 265RX?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180159 Finns här nån Husqvarnaexpert som kan svara på om 165 eller 265 fanns med olika/längre riggrör? har en 265rx i nyskick som jag röjer lite gräs med! men riggröret är nog bland de kortaste jag röjt med!?..så man får ju gå som en banan när man röjer gräs!...eller rättare sagt så är det inte bara riggrörets fel.....har man kort riggrör kan man ju ofta kompensera det genom att vinkla upp handtaget!..men på min 265 är det ju inte wire som på nyare sågar,utan vridaxel,och man kan bara vinkla upp det en aning innan det blir "semestergas"! går det att byta till en vanlig wire? nån som provat?..det bästa vore ju att få tag på ett längre passande riggrör!..om det nu finns?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Riggrör Husqvarna 265RX?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180269 Jag tror både 165 och 265 hade samma riggrör. Har bara sett en längd.
De 165/&265 jag sett har haft vajer mellan reglage och motor.

Nån som blivit kortad går inte att vinkla mycket

Avatar Fallback

Re: Riggrör Husqvarna 265RX?

Gäddviken  
#180270 På den ena 165 r jag har , den har ett styre som är bockat som ett "U" , medans den andra har ett helt rakt dito. Med U-et kommer växelhuset betydligt närmare backen. Det passar bättre till gräsröjning , f.ö. finns det nog ingen bättre såg betr. vrid o ork.

Användarvisningsbild

Re: Riggrör Husqvarna 265RX?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180274 Kan du visa hur det ser ut? Har aldrig sett det på en 165.
Hur löste de med reglaget om styret inte är delat?

Så här har de 165/265 sett ut jag sett hittills:

Avatar Fallback

Re: Riggrör Husqvarna 265RX?

Gäddviken  
#180314 Den hade varit på Husqvarnas expriment/utvecklingsavdelning innan den kom ut på privatmarknaden , kan vara från -85 . Nyskick men tänspolen har gett upp dessvärre, kanske ngn som kan hjälpa mig med det?

Användarvisningsbild

Re: Riggrör Husqvarna 265RX?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180332 Det blev nog inget med det, de senaste jag sett som såldes var nog runt 2000, med vanligt styre.


Roligt o se! Tack för bilden!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).