Motorsåg och handhållet

Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

8 inlägg 12044 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Jegerisak  
#179622 Hei, jeg har en Stihl MS 261 som jeg har brukt mye det siste halvåret. Den siste tiden har motorsagen vært på reparasjon nesten hele juni-måned. Verkstedet sier de ikke vet hva problemet er. De har byttet bensinslange, kjøtsj, og rengjort filtre, skiftet plugg og gått over motorsaga på alle måter, sier de selv.

Når jeg starter sagen vil ikke motoren gå riktig. Den går først opp til fullt turtall, deretter nesten som den skrur seg av, deretter fullt turtall. Dette er mens jeg holder gassen inne.
Hvis jeg begynner å skjære er det ingen kraft i sagen. Jeg kan ikke holde sagen på fullt turtall, uavhengig om sagen er kald eller varm. Kan det være noe galt med motoren i seg selv? Høres ut som det ikke er kompresjon i motoren i saga lenger. Men jeg synes dette høres veldig rart ut ettersom jeg har kun brukt den i 6 måneder.

Jeg ønsker å få svar på hva det kan være, slik at jeg kan komme med et forslag hos mine Stihl forhandlere. De vet iallefall ikke hvor problemet ligger!

Takker for svar!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179628 Byt verkstad! Visst kan en såg skära inom sex månader om man bruker den mye og har otur. Det din verkstad sier att de gjort är bara normalt underhåll som eiern brukar göra selv. Du trenger en riktig verkstad.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Jegerisak  
#179632 Jeg er enig, vedlikeholdet kunne jeg gjort selv. Men siden jeg kjøpte sagen hos dette verkstedet og har garanti på produktet, så forventer jeg at de kan reparere utstyret de selger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179664 Har du garanti och de inte kan få den att fungere så for di vell gi dej e ny sag.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Nonkan  
#179665 Känns som att gasen är lite instabil. Vi hade bytt förgasare först, det kan utesluta många problem, och eftersom det är garanti kvar så är det en enkel och billig felsökning, både för dig, ÅF och Stihl. Att hålla på och småpilla för mycket kostar bara pengar.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Skoghansson  
#179940 Håller med Nonkan. Testa förgasaren först!

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

SawTroll  
#180015 I beste fall trenges kun en forgasser-justering - det er ikke nevnt så langt at det er forsøkt.....

Om motoren har skåret seg, slik at kompressjonen er lav, så er jo dette enkelt å finne ut.

Dersom din verksted ikke har undersøkt dette, så finn for all del et nytt verksted! 😡
Senast redigerad av SawTroll fre 06 jul 2012, 23:25, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 problem! Trenger hjelp!

Astrix1  
#180023
Jegerisak skrev:Hei, jeg har en Stihl MS 261 som jeg har brukt mye det siste halvåret. Den siste tiden har motorsagen vært på reparasjon nesten hele juni-måned. Verkstedet sier de ikke vet hva problemet er. De har byttet bensinslange, kjøtsj, og rengjort filtre, skiftet plugg og gått over motorsaga på alle måter, sier de selv.

Når jeg starter sagen vil ikke motoren gå riktig. Den går først opp til fullt turtall, deretter nesten som den skrur seg av, deretter fullt turtall. Dette er mens jeg holder gassen inne.
Hvis jeg begynner å skjære er det ingen kraft i sagen. Jeg kan ikke holde sagen på fullt turtall, uavhengig om sagen er kald eller varm. Kan det være noe galt med motoren i seg selv? Høres ut som det ikke er kompresjon i motoren i saga lenger. Men jeg synes dette høres veldig rart ut ettersom jeg har kun brukt den i 6 måneder.

Jeg ønsker å få svar på hva det kan være, slik at jeg kan komme med et forslag hos mine Stihl forhandlere. De vet iallefall ikke hvor problemet ligger!

Takker for svar!

Hade samma problem med min såg, var inne tre gånger med byte av tändsytem två gånger men det hjälpte inte. När dom bytte handtagsvärmen den tredje gången den var inne på verkstad blev den bra

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).