Motorsåg och handhållet

husqvarna 543xp

16 inlägg 9067 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

husqvarna 543xp

k-racing  
#175618 någon som sett detta såg ännu borde det inte kommit ut nu?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

Phantom  
#175694 Jodå, jag har sett och klämt på den hos handlaren i närheten. Men jag har inte haft tillfälle att testa den ännu, men det kommer nog snart hoppas jag.

Sorry, var lite för snabb när jag läste :oops: Det är 545 som jag tittat på, har inte sett 543 ännu... :oops:
Senast redigerad av Phantom mån 21 maj 2012, 20:34, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

Brumsten  
#175717 Det är ingen riktig Hva-såg, det är en japan, troligen en Komatsu. Ej att förväxla med 545:an som är
en helt annan maskin.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

SawTroll  
#175729
Brumsten skrev:Det är ingen riktig Hva-såg, det är en japan, troligen en Komatsu. Ej att förväxla med 545:an som är
en helt annan maskin.



Om den er laget eller konstruert i Japan, så er det en Zenoah, ikke Komatsu.

HVA kjøpte Zenoah fra Komatsu for noen år siden.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

Brumsten  
#175735 Det har du helt rätt i.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 543xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175790 Då blir det ju Husqvarna Zenoah inte HVA eller Zenoah. Inte heller Komatsu Zenoah, men namnet kan väl egentligen kvitta....
Bara produkten är bra!

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

Nonkan  
#180936
k-racing skrev:någon som sett detta såg ännu borde det inte kommit ut nu?


Nåt strul är det. Planerad säljstart 2013 var det senaste jag hörde. Har ingen aning om varför, men det kan ju vara så att förra årets jordbävning ställde till det..

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

SawTroll  
#182032
Nonkan skrev:
k-racing skrev:någon som sett detta såg ännu borde det inte kommit ut nu?


Nåt strul är det. Planerad säljstart 2013 var det senaste jag hörde. Har ingen aning om varför, men det kan ju vara så att förra årets jordbävning ställde till det..


Det kan helt enkelt være at de ønsker å spre ut alle de nye modellene litt i tid.....

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

Nonkan  
#182079
SawTroll skrev:
Det kan helt enkelt være at de ønsker å spre ut alle de nye modellene litt i tid.....


Nja, det vetefasen. Vi väntar fortfarande på topphandsågen 540XP som skulle lanseras i juni 2011... Vill dom sprida ut lansering av modellerna så får dom lära sig hålla tyst tills sågarna är klara. Husqvarna har en del att lära sig från t.ex. Apple om hur en produktlansering ska gå till...

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 543xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182108 Att få upp intresse för en produkt innan den är på marknaden o få mycket köp då den "Släpps" är inget negativt för tillverkaren.

Men att "Släppa" en produkt inte är färdig, är inget som ger mycket plus poäng.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 543xp

totte  
#182114 Att bygga upp intresse inför en lansering är en sak, det gör många företag, men det blir inte många pluspoäng heller av att annonsera om att något är på gång och det sen går så lång tid att folk lessnar och går och köper nåt annat.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

jan larsson  
#189647 något nytt om när den kommer att lanseras.

kommer den att komma med "gammal" hederlig förgasare.(x-torq motor) så köper jag en direkt.
för en äventyrlig testpilot på 550:n med elektronisk motorstyrning har jag inte lust att bli. kanske när den varit med ett tag o blivit garanterat driftsäker. eller med en driftsgaranti på sågen.

o jag förväntar mig att hva o proffskänslan finns i 543:an.(riskerar att bli en sthil eller hobyvariant annars. hua)

driftsäkerheten i 346:an lär blir svår att överträffa. för jag inbillar mig att en mekanisk förgasare är driftsäkrare o med längre livslängd.
annars försök överbevisa mig.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 543xp

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189661 Den finns ju på hva:s hemsida.
Idag vill väl ingen köpa en ny bil med mekanisk förgasare, där är det elektronisk insprutning som gäller, och dom går ju så himla fint oxå.

Hoppas att husqvarnas ingenjörer har kompetensen och fått resurser så att man fått prova och justera till motorstyrningen till fullo.
:D :D :D

Avatar Fallback

Re: husqvarna 543xp

Storken  
#189670 Så vitt jag förstår kommer den inte med autotune...

Användarvisningsbild

Husqvarna 543xp vs vår CS2152

traktorz  
#189692 Det verkar ju vara en smidig såg - 6hg lättare än vår CS2152 samt 0.2kW svagare:
http://www.husqvarna.com/se/landscape-a ... ws/543-xp/
som dessutom finns med handtagsvärme:
http://www.husqvarna.com/se/landscape-a ... /543-xp-g/

Jämförelselistan visar vilka som har t.ex. "Autotune"-funktionen:
http://www.husqvarna.com/se/landscape-a ... chainsaws/

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).