Motorsåg och handhållet

Husqvarna 555rx drar som satan

4 inlägg 2446 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 555rx drar som satan

Filip_björndahl  
#174037 hej och hallå jag har en, eller rättare sagt tre Husqvarna 555rx som jag tycker drar som satna som drar 3l före lunch och 3l efter. är det normalt eller har jag (vi) gjort fel på någe fel och jag har en 480 brukar dom koka i tanken och dra 7l på en dag jag tycker det har gått upp efter vintern.

Mvh Filip.B



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 555rx drar som satan

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174048 Och om sthil drar 7 liter och Huskvarna drar 6 liter då är Huskvarna mera ekonomisk.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 555rx drar som satan

Frenell  
#174081 Beror mycket på vad det är för röjning och hur man gasar det där.
Ibland har man kört upp 5L på en förmidda om det varit grovt.. Men normalt så hade man med sig 2.5L och fulla tanken på förmiddan, sen fick man ta med sig lite extra på eftermiddan så det räckte till att fylla en tank. Så det gick väll runt en 7 liter då.. Var 480..

Du har börjat gasa mera kanske efter vintervilan! Det ger med sig när högsommar värmen kommer;)

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 555rx drar som satan

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174084 Tror oxå det beror på hur länge du håller in gasknappen, om du håller full gas hela tiden drar det mer bränsle!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).