Motorsåg och handhållet

Luftfilter og Stihl.

12 inlägg 4470 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Luftfilter og Stihl.

OAA  
#169882 Hei, hvor ofte skal en rengjøre luftfilteret på en Stihl 250?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

Phantom  
#169902 Det beror på hur mycket du sågar, var du sågar och hur välslipad kedja du har.

Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

RävBenny  
#169964 Luftfilter till en Stihl 024 AVEQ ASS T 323/82
Var får man tag i en sådant?

Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

Phantom  
#169971 Din återförsäljare har det, annars finns det t.ex. på ebay att få tag på.

Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

SawTroll  
#170407
Phantom skrev:Det beror på hur mycket du sågar, var du sågar och hur välslipad kedja du har.


Ja, men ofte på de sagene - en gang om dagen er i den sammenheng ikke ofte...... :roll:

Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

foton  
#170474 Hur långt är ett snöre?

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter og Stihl.

totte  
#170487 Hu ofta, ja kolla filtret ofta i början tills du ser hur snart det börjar se smutsigt ut, så lär du dig. Är precis som Phantom säger, det går inte att ange nån tidsintervall, beror helt på vad du sågar och hur. Men allmänt, det ingår i god sågskötsel att alltid kolla filter och göra rent lite efter avslutat abetspass,

Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

OAA  
#170747 Jeg bruker å rense filter etter bruk, men det var en som sa at det var unødvendig. Stihlen blir "skitten" etter en dag med min bruk.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Luftfilter og Stihl.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170749 man gör rent filtret när det är skitigt!!!.......hur svårt kan det vara att begripa!!??

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter og Stihl.

machonisti  
#170755 oj dehär va en knepig fråga lufftffiltter. Äsch va tusan va schysst mot grabben jag påstår 15 - 20 tankningar sedan putsning vid god skötsel av ms 200an sedan räknas det inte som slarv fastän det gått 30 - 40 tankningar. MEN jobbar man med torrt virke kan skötselbehov uppträda redan efter 1-5 tankningar.

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter og Stihl.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170764 Som sagt! det finns ingen tidsintervall! man gör rent filtret när det är skitigt! mycket enkelt!!

Avatar Fallback

Re: Luftfilter og Stihl.

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171040 ja,solklart!svårare än så blir det inte.håller med fullständigt!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).