Motorsåg och handhållet

röjsåg billigt ?

15 inlägg 11572 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

röjsåg billigt ?

gutte  
#169485 är det nån som har nå tips på nån ok röjsåg ska bara använda den nåra gånger om året det måste ju finas kopior på dom stora tillverkarna nån som har nå tips?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

karlastrid007  
#169492 det blir väl ngt i stil med detta då: http://www.jula.se/bensindriven-rojsag-42-7-cc-723077


tror många kommer kommer tycka du ska köpa en begagnad husqvarna/jonsered eller stihl istället. Det gjorde jag och är supernöjd.

Användarvisningsbild

Re: röjsåg billigt ?

totte  
#169517
karlastrid007 skrev:det blir väl ngt i stil med detta då: http://www.jula.se/bensindriven-rojsag-42-7-cc-723077


tror många kommer kommer tycka du ska köpa en begagnad husqvarna/jonsered eller stihl istället. Det gjorde jag och är supernöjd.


Det tycker t ex jag. Chansen att du får en såg som håller och fungerar är avsevärt större, och dessutom en som ganska troligt är bra mycket bättre att köra och hantera.

Sen är frågan vad du skall ha den till, skogsröjning, gräs, sly, eller vad?

Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

gutte  
#169518 sly skogsröjning ska ta bort alla små trän den från jula är ju bara till gräs tyvär men fins det nåra andra bra märken husqvarna jonsered eller stihl ?

   TS
Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

karlastrid007  
#169519 Bor du stockholm? Jag har en stihl FS 250 till salu i bra skick.

Användarvisningsbild

Re: röjsåg billigt ?

totte  
#169530 Husqvarna, Jonsered och Stihl är väl vad som gäller om du skall ha kvalitet. Skall du göraen del skogsröjning så skall du inte ha nån av dom allra minsta, även om det är tillfälliga behov då och då. Nån vettig begagnad mindre proffsröjare skulle jag satsa på.

Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

Blekingen  
#169580 Tror inte att det finns några genvägar. Ska man röja sly, så måste man ha en bra såg som är byggd för det.
Har en gammal Husqvarna som jag använder till grästrimning och röjning.
Jag kör inte så ofta, men den blir ju inte oduglig där den ligger.
Dolmar har väl också röjsågar. Men det är nog samma pris.

Användarvisningsbild

Re: röjsåg billigt ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169613 Kanske hyra maskin?
Kanske leja röjare?

Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

gutte  
#169636
karlastrid007 skrev:Bor du stockholm? Jag har en stihl FS 250 till salu i bra skick.


jag bor i stockholm

   TS
Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

karlastrid007  
#169646 Jag reser bort nästa vecka, men sen tänkte jag ta den till Stockholm från landet för att lägga ut den på blocket för 2500 kr med sele. Du får den för 2200 med sele. Startar alltid direkt och det är riktigt bra tryck i maskinen. Så om du inte har brådis är det ett bra köp.

Användarvisningsbild

Re: röjsåg billigt ?

viktor meck  
#169671 det är ett riktigt bra pris. KÖP

Användarvisningsbild

Re: röjsåg billigt ?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169678
gutte skrev:fins det nåra andra bra märken husqvarna jonsered eller stihl ?


Tanaka o Dolmar är nog inte så pjåkiga!

Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

gutte  
#169947
karlastrid007 skrev:Bor du stockholm? Jag har en stihl FS 250 till salu i bra skick.


den funkar att ta bort sly och små träd med då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: röjsåg billigt ?

totte  
#169952 För slyröjning och klenare röjning < 3 - 4 cm är den väldigt bra, inget för grövre skogsröjning i stor omfattning men ett och annat lite grövre går bra att ta om det vasst och välfilat. Så skulle nog tro att den passar dina behov bra. Det är en kvalitetsmaskin rakt igenom. Den sopar banan med såna där som dom säljer på Jula och andra varuhus.

Avatar Fallback

Re: röjsåg billigt ?

lars11  
#170716 Håller nog med även om det alltid brukar kännas intressant att få nåt nytt för typ 1500.
Har en HVA 140R från tidigt 80-tal på gården, renoverade förgasaren i höstas och den känns sååå mycket bättre än den nästan nya grästrimmern från Jula för 900 som vi har i villaträdgårn.
Trots att kvarnan ser ut som om den är från vinterkriget med alla plastdelarna spruckna osv. så är den *Ändå bättre*, tom ergonomin(!)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).