Motorsåg och handhållet

Husqvarna 65R

10 inlägg 6716 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 65R

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168503 Var ner till handlarn som höll på att städa upp lite trots små protester bar han ut en röjsåg Husqvarna 65 från 60 talets mitt till min Volvo 245a har inte tänkt att samla på röjsågar men nu har det vuxit till ca10-15 st har ju lite svårt att säga nej när tillfälle ges.Jag kollade gnistan som va bra satte i nya membram fyllde bensin och startade den gick perfekt bättre än väntat,så nu har jag en lite tung 65ccm röjsåg så man kan ta korta pass i skogen kanske.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 65R

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168507 Det blir lite röjare med, det får man ta. 65, Jonsereds 601, 165, companionerna, några Amrikaner o lite nyare är här, runt ett 50-tal tror jag utan o titta i listan.

De som var tillsatser på såg är lite roligare, C6, BLK, Indian etc...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 65R

Blivande snickare  
#168550
Mange skrev: runt ett 50-tal tror jag utan o titta i listan.

:-o 50! jösses...
Bra att ha 49 reserver i fall ordinarie inte startar :-bd :lol:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 65R

åberg  
#168596
backman skrev:...trots små protester...

:grin:

Hur ser en såndärn maskin ut förresten? Och vad vägde den?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 65R

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168602
Bild016.jpg
Bild010.jpg


Röjsågen väger 11,5kg klingan 25cm i diameter hoppas det synes på bilderna hur den ser ut fotografens kunskaper och utrustning är är av dålig kvalite.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 65R

viktor meck  
#168667 vad fin den var :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 65R

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168685 Tror du Viktor att den går in i SAABen så spar jag den tills du kommer,sågen går mycket finare än den ser ut,en njutning att höra på den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 65R

viktor meck  
#168689 det gör den säkert :mrgreen: annars så har du ju någon motorsåg som kan fixa till det :lol:

då måste den gå jättefint. ser bra ut på bild :smile:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 65R

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168900
Bild012.jpg

Ja har denna Stihl 08 som jag ropade in på en auktion för 2veckor sedan så nu är det bara att kapa i passande längder.Fattas ett skydd över kapskivan dyker det upp något passande skydd hör av dig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 65R

Blivande snickare  
#168901 Det är alltid lika trevligt att läsa när det uppstår sånahär disskusioner :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).