fre 23 mar 2012, 21:47#167686
jao, nu har jag gjort allt känns det som. antingen får den inte tillräcklig gnista (när jag kollar gnistan är det en rätt stor blå/vit gnista.
är det inte det så är det väll fel på den bränsle nålen eller hävarmen som ni pratar om. hävarmen ser ut att vara sned sliten och nålen ser ut som och känns som att den spetsiga delen är gjord av gummi och den är röd färgad.
jag testade efter att jag plockat ner den och rengjort kolven, cylindern, förgasaren och allt annat som va smutsigt. körde i startgas igenom luftfiltret ner i förgasaren... samma sak, blir sur. testade ett varmkört stift från en annan såg, samma resultat. iofs så va den redan sur när jag testade det varma stiftet. försökte bara lufta cylindern genom att dra runt den några gånger utan stift först. hur får man föresten bort bensinen i vevhuset utan att ta bort cylindern?
jag funderar nu på att köpa en fungerande 444 och testa spolen från den, funkar inte det tar jag och testar förgasaren från den.
kom föresten på att när jag hade haft borta h och l skruvarna så skruvade jag in dom tills det kändes som stopp och sen ut ett helt varv. kan jag ha dragit in dom för långt och skadat något, kan det göra så den inte startar?