Motorsåg och handhållet

Husqvarna 351g går dåligt!

4 inlägg 5790 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 351g går dåligt!

Karlsson578  
#165653 Hej!

Har problem med sågen. Den gick bra fram till lunch men sedan så har den börjat gå sämre.

Om man skall lägga typ fäll hugg eller sågar med den på sida så tappar den orken efter en liten stund och bara böööllar och kedjan stannar. men drar man ut den ur virket och varvar upp den så varvar den ur. likaså om man går o kvistar med den upprätt så går den bra.

Tänkte jag skulle slänga ut en frågan här kanske någon kan ge ett tips. Får väll skruva söndern nu i veckan och undersöka annars.

Obs (kollat allt enkelt) luftfilter,stift, justerat h/l. utan resultat. Kanske de kan vara avluftningen eller membran?

Mvh Karlsson



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 351g går dåligt!

k-racing  
#165663 händer det även med full tank? skulle tro att det är en sprucken bensinslang.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 351g går dåligt!

totte  
#165691 Ja kolla alla slangar och sånt först, glöm inte att dra ut slangen inuti tanken, har det gått hål på den så kan det funka så länge hålet är nere i soppan men sen suger den luft. Hur gammal är den sågen? Har den några år på nacken så kan det vara en vevaxeltätning som rykt också.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 351g går dåligt!

valmet862  
#166062 brukar ju va bränsleslangen på husqvarna som är problem. Kan bara konstatera att det är minsann KINA-kvalitet på dom!!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).