Motorsåg och handhållet

339 xp

7 inlägg 2207 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

339 xp

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12521 Är det någon som har provat 339XP mer än en dag som kan utala sej.
Jag är sugen på en sådan i förstagallring till att stammkvista och fälla
till NIABen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Andreas_93  
#12523 Pratar du om den nya eller den gamla

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#12524 Har inte kört den själv men vet en kille som gillar den skarpt för lättare fällning och kvistning !
Jag är väldigt sugen på en själv men har inte riktigt kunnat motivera ett till sågköp hos regeringen :P
hon tycker visst inte att "jag vill ha" är ett skäl gott nog :D

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#12525 Hej,
Lite osäker på om detta med den nya eller inte?
Hursom, det finns lite skrivet sedan tidigare om detta på forumet, om du inte läst det kommer några länkar här:

http://www.skogsforum.se/viewtopic.php? ... hlight=339

http://www.skogsforum.se/viewtopic.php? ... hlight=339

MvH Fredrik

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12526 Jag köpte en 339 förra vintern och använde den till att gallra manuellt samt att fälla mellanzoner. Jag tycker bra om den därför att den är lätt och motorstark ändå. Sen brukar den även hänga med i maskinen vid diverse strökörning hemma på gården. Mycket bra att bara lägga in i hytten tar ju inte så mycke plats. En annan fördel är ju 13 tumssvärdet med och kedjan.
Om jag personligen jämför så tycker jag att stihl ms 200 kedjan går av mycket lättare än vad 339ans gör. Så jag rekomderar den till ditt användningsområde.

Användarvisningsbild
kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12531 Jag menar en ny. Jag har en 346 och en 351 som har 346 ans cylinder och kolv, men jag tycker dom är tunga att stammkvista med (jag börja bli
gamal).

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12644 Jag hade nog kollat runt lite o sett vad de andra märkena har o erbjuda.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).