Motorsåg och handhållet

Intressant testhelg

24 inlägg 10481 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

Konult  
#164502 Jag är nyfiken på HVA 550XPG hur är den mot 346 ?
Nu hadde väl inte denna HVA 550xp gått så mycket innan antar jag, och att den behöver ett antal gångtimmar innan den kommer loss och börjar prestera ordentligt?

Vikt?
Vibrationer?
Servicevänlighet
Prestanda?
Soppatörst?
Svärd & kedja?

Jag är nyfiken på 535xpg också...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164506 När jag testade den tyckte jag den saknade det vrid som den nyare versionen 346 fick.
550 höll varvet bra, men inte så mycket vrid/seghet.

560 tyckte jag uppförde sig som en 357. Rätt långt ifrån prestationen av en 70cc såg, särskilt de äldre.

Avatar Fallback

Re: Intressant testhelg

Kenthf  
#164510 Som sagt var, helgens test var ingen direkt jämförelse då jag ej hade äldre modeller med mig.
560 körde jag minst pga att jag ville testa den nyare 550/545 mer + att vikten & det kortare svärdet passade helgens jobb bättre.
Se detta test som ett "första intryck".

   TS
Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164527 Det är inte lätt o testa grejer så det blir begripligt och överskådligt.
Egna intryck och förutsättningar påverkar mer än man tror.

Att jag tycker si eller så säger inte så hemskt mycket egentligen, bara att det upplevs så från de förutsättningar jag har.

Det är klokt o ta sig tid o testa och fundera på vad som är lämpligt för just dig.
Jag som säljare har svårt att se hur kundens vardag ser ut och därför är det inte lätt att råda vad de behöver storleksmässigt.

Att jag testar sågar i olika åldrar o märken ger mig en bredare bild och uppfattning, men det ställer till det i andra avseenden oxå. Inte bara fördelar i det.
Jag ser inte hela bilden utan bara de delar som intresserar mig. Eftersom kapning är det jag testar så har jag svårt att se kvistnings egenskaper och annat och där med vinklas min syn lite, likaså när andra testar på andra sätt.

Det är bra att många testar och beskriver så bra de går hur de upplever det.
Ju fler som gör det destu lättare blir det att som läsare få intryck och uppfattning genom att relatera till de som skriver.
Kör på o skriv så gott det går. Det är nyttig läsning, likaså rolig.

Avatar Fallback

Re: Intressant testhelg

Kenthf  
#164534
Mange skrev:Det är inte lätt o testa grejer så det blir begripligt och överskådligt.
Egna intryck och förutsättningar påverkar mer än man tror.

Att jag tycker si eller så säger inte så hemskt mycket egentligen, bara att det upplevs så från de förutsättningar jag har.

Det är klokt o ta sig tid o testa och fundera på vad som är lämpligt för just dig.
Jag som säljare har svårt att se hur kundens vardag ser ut och därför är det inte lätt att råda vad de behöver storleksmässigt.

Att jag testar sågar i olika åldrar o märken ger mig en bredare bild och uppfattning, men det ställer till det i andra avseenden oxå. Inte bara fördelar i det.
Jag ser inte hela bilden utan bara de delar som intresserar mig. Eftersom kapning är det jag testar så har jag svårt att se kvistnings egenskaper och annat och där med vinklas min syn lite, likaså när andra testar på andra sätt.

Det är bra att många testar och beskriver så bra de går hur de upplever det.
Ju fler som gör det destu lättare blir det att som läsare få intryck och uppfattning genom att relatera till de som skriver.
Kör på o skriv så gott det går. Det är nyttig läsning, likaså rolig.


Instämmer ovan, alla sågar har sina egna användningsområden.
Det är därför man som prylbög och perfektionist inte nöjer sig med en såg.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169615
Solhemsskog skrev:kompisen köpte en 560xp, skitbra såg fast den skar efter en vecka


Tjaa...vad säger man?? :roll: nästan världsklass på den!! :P

Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

FREIJAN  
#169667
Huggarn skrev:
Solhemsskog skrev:kompisen köpte en 560xp, skitbra såg fast den skar efter en vecka


Tjaa...vad säger man?? :roll: nästan världsklass på den!! :P



Vore ju intressant och veta vad som hände med den, man ska ju inte va trälig på något sätt men dom flesta skärningarna beror på handhavande fel i regel... fel dunk, lånade ut till kompis, osv.... osv, fast såna saker vill man ju inte erkänna :wink:

Säger absolute inte att de är så i detta fall....kan ju va någon tjyvluft med eller någon annan barnsjukdom

Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

johan eriksson  
#169673 Luftläcka ligger nog närmast till hands...

Användarvisningsbild

Re: Intressant testhelg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169682 Varför den skar har jag nog mina aningar om! men det var mest uttalandet:"Skitbra såg fast den skar efter en vecka" som jag tyckte det var Världsklass på! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).