Motorsåg och handhållet

Vilka motorsågar tillverkas i sverige?

18 inlägg 29454 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka motorsågar tillverkas i sverige?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164501 Tech Lite görs även det i Norge. Tror man kan säga laminat görs i Norge ovh massivt i Nord Amerika.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vilka motorsågar tillverkas i sverige?

Sundvik  
#385955 Hittade denna gamla tråd när jag försökte ta reda på var Hva 345 är tillverkad, en äldre 45 kubiks motorsåg och inte röjsågen då alltså. Syns inget på sågen i alla fall, är det någon som vet detta ?
Är det eventuellt också så idag att alla Hva modeller som börjar med siffran 3 och 4 är monterade i USA och siffran 5 i Sverige ?

Användarvisningsbild

Re: Vilka motorsågar tillverkas i Sverige?

traktorz  
#385971 Husqvarna 345 och dess nära släkting Jonsered CS2145 är två mycket pigga och bra konsumentsågar. Dessa var Sverige-tillverkade, som vår CS2150 & CS2152.

400-serien är modernare, med friskluftsmotorer, någon med AutoTune dessutom. 500-serien är premium-sortimentet. 400- och 500-serien motsvaras av Jonsereds CS22xx. Premium-sortimentet med något undantag (543XP) tillverkas i Sverige.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).