Motorsåg och handhållet

Köpa såg ifrån England?

13 inlägg 7096 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa såg ifrån England?

snubblaren  
#163703 En kollega till mig hade studerat i England i 2 år och sa att motorsågarna där är väldigt billiga en husqvarna 346 kan man för för runt 5000-6000. Så min fråga är finns det någon är som har erfarenhet att köpa såg ifrån England?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpa såg ifrån England?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163708 Köpa från England har inte varit några problem för mig.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

Blivande snickare  
#163714 Vad blir frakten för en motorsåg?

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

snubblaren  
#163716 De sidor jag kollat på så har de legat runt 20-30£

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa såg ifrån England?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163730 Det är mycket som är billigt i England.
Ska precis beställa batteri till bärbara datorn. 340kr inkl frakt. Kostar 7-800 här.
Kullager är en annan sak. Ett lager som låg på 270 här kostade dryga 100 där. Samma märke!!

Frakten är billig oxå. Batteriet kostar 60kr. Från t.ex. Tyskland ca 100kr.

Magnus M

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

k-racing  
#163740 ni får gärna länka sidor som säljer sågar och tillbehör

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

brum brum  
#163904 polen verkar vara ett av de billigare länderna i europa att handla ifrån sen finns det usa som har ännu lägre priser ofta ca 40 procent av vad priset är här hemma för samma produkt och vad prisskillnaden beror på vet jag inte men tex en hva xp i usa för 3500 kr kostar runt 9000 kr i sverige.
vad beror denna prisskillnad på någon som vet?
10-20 procent vore kanske ok men inte när det blir halva priset det är något som borde ändras på tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163929
k-racing skrev:ni får gärna länka sidor som säljer sågar och tillbehör

http://www.abbeypro.co.uk/subprod/husqv ... 02678.aspx
http://www.honeybros.com/index.php?app= ... n387a9tokv

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

haqvor  
#164009 Det var inte dyrt, jag skulle fått en ny 560 för ca en tusenlapp mer än vad jag betalade för min begagnade 357...

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164061 en liten varning bara. se till att handla på visa kort om man köper nåt över nätet. För ALDRIG över pengar mellan konton. Visa försäkrar pengarna åt dig och om nåt händer och du inte får varan så är det bara till att knalla ner till banken och fylla i lite blanketter.

pratar ur egen erfarenhet, det hade blivit en dyr läxa om det inte hade varit för att jag handlat med visa kortet

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

Mad  
#164072 Jag har tittat en del på denna sida http://www.abbeygardensales.co.uk/subpr ... 00621.aspx och då på en 560 xpg och även nya byxor.
Men eftersom jag inte beställt nåt från utlandet innan har jag inte vågat slå till.
Bra tips pcrNiklas med att betala med Visa.
Är det nån mer som har nyttiga tips för oss som aldrig "gjort" det innan.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164073 Inte meningen att sno tråden, men undervisa lite mer om näthandeln, pcrNiklas.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg ifrån England?

snubblaren  
#164078 Ett tips är väl att googla sidan och försöka hitta omdömen om den och till att börja med köpa något billigt typ ett svärd för att vara riktigt säker.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).