Motorsåg och handhållet

Stihl 017

5 inlägg 3028 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 017

HusqoStihl Sawyer  
#162747 Hej
Har problem med denne lille rackare, går bara på tomgång om den läggs
på höger sida. Går även om man tippar den svärd neråt.
Har bytt kolv och ringar då smetade jag packning på tub på vevhus tät Otätt där har
jag förstått kan ge detta problem..
Har inte öppnat och kollat men det tar emot att riva upp allt igen det kanske finns
nån genväg till lösning.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 017

totte  
#162749 Troligast är vevaxeltätningarna slut i varje fall den på höger sida. Men det kan också vara nåt jäkelskap i förgasaren, eller att förgasaren helt enkelt inte sitter fastordentligt.

Avatar Fallback

Re: Stihl 017

HusqoStihl Sawyer  
#162759 Tack för snabbt svar Det var attans vad folk var på hugget :D här det var skillnad mot erfarenheter av andra forum.
Jag får ta och torxa mig igenom min Stihl igen och se om så är fallet det är väl inte så kostsamt att byta dessa tät.
Senast redigerad av HusqoStihl Sawyer ons 22 feb 2012, 22:37, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 017

totte  
#162767 Här är vi allltid alerta :mrgreen:

Men kolla först att allt annat är i ordning innan du river hela sågen, inget glapp där förgasaren sitter fast inga lösa bensinslangar och annat sånt småtjafs.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 017

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#162818 Just det att den reagerar på framlut brukar indikera nåt bränsle relaterat som Pickup i tank, slang, mellanstycke otätheter i cylinderfot etc..

I ditt fall hade jag börjat i tank o gått framåt i systemet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).