Motorsåg och handhållet

gummibussning husqvarna motorsåg

10 inlägg 5221 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

gummibussning husqvarna motorsåg

hobby  
#159199 Hej hej, håller inte på i skogen nåt utan sågar lite ved och så hemma!
min jonsered gick sönder och jag lånade en husqvarna av min bror, dock så är gummibussningarna helt av på den, så den kränger ju värre än en orm, skulle bara se om nån vet:
*ungefär vad dom kostar?,
*hur många det är?(såg att de var av vid sidorna ner till. vet inte om det är långa genomgående eller om det är korta på varje sida, dom sitter fast med sexkantskruv)
*hur man byter dom?
tacksam för svar - en hobbynisse



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

Phantom  
#159200 Det blir enklare att få lite tips om vi får reda på vad det är för motorsåg som bussningarna sitter på.
Så skriv gärna det så får du bättre svar :)

Avatar Fallback

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

hobby  
#159208 hej hej, modell står inte på den (eller så hittar jag bara inte var) men jag gissar starkt på att det är en 350 tidigt 90-tal

   TS
Användarvisningsbild

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159210 Kostar inte mycket o få dem bytta hos en reparatör. Du får ändå dit o hämta grejer, då kan han likväl byta...

Avatar Fallback

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

hobby  
#159212 aha. rör sig bara om nån hundralapp då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159215 Åk in o kolla, det är säkert inte gratis, men bytas ska det, bussningar ska du ju ha, så....
Även om han inte sätter i dem så ser han vilka det ska vara.
Det gör inte jag här och nu.

Användarvisningsbild

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159216 Om det är en 350 så har du nog en typ plåt under bågen på sågkroppen.

Ett par bilder kan hjälpa till o ta reda på vad det är eller sökning på internet, alt kolla igenom en hög sprängskisser.

Avatar Fallback

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

Nonkan  
#159247
Mange skrev:Om det är en 350 så har du nog en typ plåt under bågen på sågkroppen.

Ett par bilder kan hjälpa till o ta reda på vad det är eller sökning på internet, alt kolla igenom en hög sprängskisser.


Är det en 350 så är det nog inte gummibussningar, den har fjädrar, iaf där det brukar gå sönder.

55 kanske?

Avatar Fallback

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

Nonkan  
#159248
Nonkan skrev:
Mange skrev:Om det är en 350 så har du nog en typ plåt under bågen på sågkroppen.

Ett par bilder kan hjälpa till o ta reda på vad det är eller sökning på internet, alt kolla igenom en hög sprängskisser.


Är det en 350 så är det nog inte gummibussningar, den har fjädrar, iaf där det brukar gå sönder. :smile:

55 kanske?

Användarvisningsbild

Re: gummibussning husqvarna motorsåg

totte  
#159273 I vilket fall är det enklaste och bästa att knalla till en seriös handlare med sågen, precis som rekommenderats. max några hundralappar tänker jag mig för att få det urbytt, förutsatt att det är en modell som grekorna finns till.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).