Motorsåg och handhållet

Hvilken sag skal jeg kjøpe?

33 inlägg 11696 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hvilken sag skal jeg kjøpe?

Vedproducent  
#160953 En ny Husqvarna 359 kostar 4990 kr inkl moms nu. Kraftig såg som passar i vedhögen. Nog en av dom absolut mest prisvärda sågarna tror jag, speciellt om du ska ha den i vedhögen för det pallar inte hobbysågarna.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hvilken sag skal jeg kjøpe?

4WD  
#160970
Mange skrev:Nu kan det ha att göra med antalet ggr jag handlat men jag tror det är krångligt för alla.
Att priserna skiljer i olika länder är marknads politiska grejer. Helt fel i mitt tycke efter som det drabbar konsumenten i slutändan.

De köper såg o sen går de till de händer nåt sen står de där med en såg och ingen service. Anledningen att Husqvarna blev så populärt så snabbt var för sitt ovanligt fina servicenät. De andra märkena blev efter direkt i samma stund som produkten släpptes eftersom företaget hade så otroligt många service ställe i jämförelse.


Helt rätt Mange!
Är man beroende av fungerande utrustning så är man tacksam om service med delar finns lokalt för att slippa väntetiden.
PROFFS/AMATÖR - fråga?

Avatar Fallback

Re: Hvilken sag skal jeg kjøpe?

OAA  
#161008 Hei, jeg har bestemt meg for å kjøpe en Husqvarna 445. Den er noe tyngre en Stihl 251, men har da hurtigstramming, samt Easy start. Jeg ser at Stihl har begynt å bruke "hobby kjede" på maskinene. Har dere noen erfaring med de smale kjedene?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).