Motorsåg och handhållet

husqvarna måttband, Utl.krok

7 inlägg 4129 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

husqvarna måttband, Utl.krok

Qkeeper  
#158159 Tappade idag sprinten till utlösningskroken på måttbandet så fick bli en nödlösning med en dyckert igenom, men såg att de går att köpa nya krokar men undrar då om det är hela toppen med sprint/pinne och allt eller bara själv kroken. Någon här som har svar på detta?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: husqvarna måttband, Utl.krok

4WD  
#158209 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:24, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: husqvarna måttband, Utl.krok

Qkeeper  
#158272 Kanske är så att man skulle fixa fram en jonsered krok istället då så man slipper problemet.. Men men en spik fungerar ju det med, ska nog ta å sätta i en pappspik som är rund det borde funka prima tills man fått tummen ur och fixat ny krok..

   TS
Avatar Fallback

Re: husqvarna måttband, Utl.krok

Qkeeper  
#158398 Var in till min åf idag och han skaka genast fram 2 (!) nya ändar till bandet. Vet inte om de är bra eller dåligt kanske tyder på att detta händer ofta?

   TS
Avatar Fallback

Re: husqvarna måttband, Utl.krok

Nonkan  
#158431 Prylar till måttbanden kommer oftast i 10-pack så man har som åf normalt ett litet lager av det vanligaste.

Avatar Fallback

Re: husqvarna måttband, Utl.krok

Qkeeper  
#158456 Ja det sa han att han hade om det skulle hända fler gånger. Men nu satte jag en liten tunn ståltråd genom sprinten till kroken och upp i en ögla så den inte är i vägen men sprinten och kroken kan inte heller försvinna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: husqvarna måttband, Utl.krok

wiktor  
#158460 rekomenderarden gamla modellen av fjäder krok i stället inga lösa delar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).