fre 03 feb 2012, 11:17#159181
Det lilla tryck som blir ska vara där för att underlätta för pumpen, som sagt, men även för att kompensera då bränsle tas ut.
Med lite övertryck kan nivån sjunka lite utan det blir undertryck.
När bränsle nivån/ytan skvalpar runt så blir det tryck/undertryck om vartannat o luft kommer in stötvis, lite åt gången när/om så behövs.
Om det är rätt, (allt funkar som det ska) kniper man åt bränsle ledningen innan avmontering drar av o släpper ska det komma en liten stråle på nån dm på de flesta sågarna.
Det är helt rätt o hjälper bränsle systemet få fram bränsle i rätt mängd vid rätt tillfälle.
Beroende på typ av luftning och tank form så är det olika tryck.
Är pumpmembranets läpp inte tät där det släpper in i kammaren så blir allt fel.
Ofta är det det som är felet med membranet, inte att det är sträckt.
Finns olika membran o hårdheter etc.