Motorsåg och handhållet

576xpg AT

7 inlägg 2174 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

576xpg AT

Kenthf  
#156115 Finns säkert trådar om denna, men jag frågar iallafall er ägare av denna såg.
+/-?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 576xpg AT

Kenthf  
#156482 Någon?

   TS
Avatar Fallback

Re: 576xpg AT

åberg  
#156522 Har en kompis som äger en sån, han blir på bra humör när den sågen kommer på tal. :smile:

Själv har jag bara känt på den i nån minut, kapade några trissor. Begravde 18-tumssvärdet och sågen bara åt och åt. Trevlig på så sätt. Om man bara orkade bära den. :oops: :lol:

Användarvisningsbild

Re: 576xpg AT

FREIJAN  
#156529 Har både en gammal -09 utan at och en -11 med at

+ ringdrevet på utsidan kopplingen (vid fastkappningar kan man montera bort sågen)
+ bra med "klös" lite 4taktsmotorkänsla kanske man kan kalla de, vrid?

- tung ( man får käka sin gröt ordenligt )
- ja tycker personligen att främre handtaget är för grovt i omkrets, känns ovant.

vet inte riktigt va du funderar på? va ska du ha den till? själv har ja den/dom i samlingen. har inte hunnit med att köra så mycket med dom än

Mvh Freijan

Avatar Fallback

Re: 576xpg AT

Kenthf  
#156536 Har nyss köpt en 372:a till företaget att aptera gårdstall/björk med. Jag var för feg att prova en såg med autotune, men jag skall nog införskaffa en 576:a oxå. Sågar kan man väl inte ha för många av :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: 576xpg AT

FREIJAN  
#156547
Kenthf skrev:Har nyss köpt en 372:a till företaget att aptera gårdstall/björk med. Jag var för feg att prova en såg med autotune, men jag skall nog införskaffa en 576:a oxå. Sågar kan man väl inte ha för många av :wink:


Har testkört en 372a lite granna med, J****t trevlig maskin faktiskt, men de är ju en gammal beprövad maskin, omtyckt av många... fast man kan ju inte blunda för ny teknologi heller, allt går ju framåt

som det med att de är xtorq på 576an, den lucktar inte så mycket som en gammal hederlig såg kan göra, vid gaspådrag å när man släpper gasen så kan en vanlig 2takts-såg luckta lite oförbränt... än så länge har ja inte känt just något av de på 576erna

339an å 55an kan puffa ur sig en riktigt odör därimot, så de är ju ett stort + till 576an :smile:

Avatar Fallback

Re: 576xpg AT

Valmet830.3  
#156637 372:an är en mycket trevlig maskin, men 576:an känns onekligen strået vassare.

Har kört lånad 576xpg AT vid några tillfällen när vi fällt/kapat upp gårdsalmar,20" och gammal alm och det bara tuggar sig igenom..

Det är inget man vill gå och bära på dag ut och dag in. Men har man mycket grova/hårda lövträd så är det en underbar maskin.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).