Motorsåg och handhållet

Stihl MS180C går orent

9 inlägg 5173 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS180C går orent

Qkeeper  
#154666 Som sagt har fått igång sågen som går till lite kvistning och trädgårdsarbete efter ett långt stopp men nu går den igen. Går dock orent, går bra upp till kanske typ 3/4 gas sen vill den dö. Vad kan detta bero på? Fel inställd förgasare? För att luftfiltret är tätt i riktigt dåligt skick?

Har gjort rent lite överallt, bytt tändstift och skall även byta filter ska bara komma iväg å få ett nytt.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS180C går orent

totte  
#154676 Förgasarservice? Låter som den får för lite. Kolla alla bränsleslangar noga också. Och testa att justera ut H-nålen 1/8 varv i taget.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS180C går orent

viktor meck  
#154782 har inte 170/180 fasta munstycken? har för mig det. kan kolla imån på jobbet :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS180C går orent

Qkeeper  
#154810
viktor meck skrev:har inte 170/180 fasta munstycken? har för mig det. kan kolla imån på jobbet :mrgreen:


Mycket möjligt, du somjag antar håller på med dessa sågar kanske har några andra idéer?:) kanske är så enkelt att filtret som är riktigt risigt släpper till för dåligt med luft?

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS180C går orent

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154829 Fasta munstycken på den. Om filtret er risigt kjøp nytt och nytt bransle filter.
Stihl rekomenderer bytte av bransle filtervarje år, men inte mange som gjør det.

1123 640 3800 Bransle filter
1130 124 0800 Luft filter

Avatar Fallback

Re: Stihl MS180C går orent

Nonkan  
#154900 Gick den bra innan ett långt stopp så är det långsökt att förgasaren ska behöva ställas om.

Vad kör du för bensin? Jag skulle tippa på avlagringar i förgasaren.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS180C går orent

viktor meck  
#154921 tror som nonkan, skit/avlagringar i förgasaren. gör en service på den med :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS180C går orent

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155008 Jag ägde en Stihl MS180 tidigare och på den var förgasaren felmonterad eller inte rätt åtdragen så när jag åtgärdade det felet så blev det ett helt annat drag i den sågen. 8)

Avatar Fallback

Re: Stihl MS180C går orent

skogsrisen  
#155036 Ta bort filtret och prova utan så kan du solla bort det felet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).