Motorsåg och handhållet

Vinsch

9 inlägg 9500 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vinsch

Xon  
#153868 Jag är på jakt efter någon typ av vinsch som vi ska använda vid en lite mindre
avverkning och dra ut 20 talet träd med. Tanken är någon form av vinsch som
vi kan fästa runt ett träd eller liknande. Om det finns bensindriven så hade
det varit det bästa.

Tips på modeller samt var man kan hitta dessa hade uppskattats!

Mvh
Daniel



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vinsch

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153901 Skall du bara dra 20 träd är en manuell vinsch för 500:- eller mindre klart lönsam. Allt maskindrivet kostar bara pengar och riskerar att gå sönder snabbt om man inte spenderar ett antal tusen för vinschen.

Avatar Fallback

Re: Vinsch

Olav  
#153902 Lewisvinch =)

Avatar Fallback

Re: Vinsch

Tosca  
#153903 Ska du använda vinschen till att fälla träden eller har du tänkt lunna ut dem ur skogen med den?

Avatar Fallback

Re: Vinsch

Xon  
#153915
Tosca skrev:Ska du använda vinschen till att fälla träden eller har du tänkt lunna ut dem ur skogen med den?


Lunna ut med.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinsch

Kjell S  
#153957 Billigare med några kastblock, eller öglor och längre rep.
Sedan dra ut dom...

Användarvisningsbild

Re: Vinsch

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154002 Skogma har en bensindriven friktionsvinsch, den heter Porta Winch för dragning i slät terräng med svag lutning, 1,8kw hondamotor 12567+moms

Annars kan du ju kolla här http://www.fnhskane.se/ finns kanske någon som vill hjälpa dig. Häst med domänsax el dyl drar ut det där på nolltid. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vinsch

totte  
#154012 Clas Olsson-vinsch eller liknande och ett rejält bilbatteri om det inte är större omfattning och du absolut inte vill handveva.

Användarvisningsbild

Re: Vinsch

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154033 Om det är mindre träd så kanske du har någon kompis med 4-hjuling som kan hjälpa till.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).