Motorsåg och handhållet

Hvilken gammel jonsered sag er dette?

4 inlägg 2803 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hvilken gammel jonsered sag er dette?

baretulla  
#152085 Har fått tak i denne sagen, men hvilken modell er det? Det er en jonsered og den er kjøpt i fra usa... Skal vistnok starte og gå, men har ikke fått prøvd enda :???:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hvilken gammel jonsered sag er dette?

Swe_Diesel  
#152093 Tror att det är en Jonsered M36. Tillverkad av Quadra Mfg,Trail,BC,Canada och såldes som flera olika märken bl. Partner och husqvarna. Jag har haft en likadan fast det var en Partner.

Användarvisningsbild

Re: Hvilken gammel jonsered sag er dette?

totte  
#152095 Skulle också gissa att detta är en Jonsered 36/361, som inte byggdes av Jonsered utan av det kanadensiska företaget TML, Trail Manufacturing Limited (kan ha haft flera olika namn). Sågarna byggdes och målades och etiketterades för en mängd olika märken.

Användarvisningsbild

Re: Hvilken gammel jonsered sag er dette?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152107 Detta är in 361.
TML gjorde denna och två andra versioner, den tidigare som Jonsered kallade 36 eller "Lill Jonte" o de såldes i en mängd olika märken och modeller.

TML gjorde fler modeller med samma koncept. "Köp en pall, kalla den vad du vill!".

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).