Motorsåg och handhållet

trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

39 inlägg 17785 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

brum brum  
#152198 hur gick det sen då nånkan, har du fått ihop grejorna än :?:

grannen min har haft en husqvarna 40 och en hva 45 legat i garaget en längre tid och inte velat sälja har nog frågat honom 20 ggr om han ska sälja idag, men inte då.
dan innan julafton så gav han plötsligt med sig och jag fick helt plötsligt köpa dom,
om det beror på glöggen eller att jag slipar kedjan åt honom ibland vet jag inte,
hursom helst så har det varit mycket svårt julafton och juldan då jag ej haft möjlighet att komma ut till garaget o pilla me dom. mycket abstinens har det varit men nu e de bra igen, tanten sa de lukta tts olja när ja kom in :mrgreen: :mrgreen: hon e van.
båda startade idag men tyvärr så va de bank i löken på 45 an :sad:
det måste bara betyda att herren vill ja i samband med ev renovering ska ta fram mina slipstift som inte använts på länge har endast kört dom i b23 toppar så detta blir en utmaning,, det kanske finns lite gjutskägg om man har tur :lol:

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

viktor meck  
#152200 bra julklapp :mrgreen: detta ska bli kul att följa, men vad menar du med bank i löken :?: :lol:

Avatar Fallback

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

brum brum  
#152214 :P bank i löken = oljud i maskin :wink:
jag lovar o återkomma med information om hur de går :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

viktor meck  
#152228 aha. vev eller kolvbultslagret som är dåligt/dåliga tror jag det verkar som då :???:

Avatar Fallback

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

brum brum  
#152322 :surp: bra diagnostiserat där meck,, kolvbultslagret har gett sig, tyvärr så tog det med sig brons bussningen i vevstaken,, hittar inte bronsbussningen som reservdel, undrar om min hva handlare kan fixa det eller om det är ett nytt vevparti, vevstake som gäller? någon som vet?

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

viktor meck  
#152328 om det är samma som jonsered 2050 så har jag ett helt vevparti som du kan få billigt :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

brum brum  
#152426 tackar meck för erbjudandet men även beläggningen inne i cylindern visade sig va dålig så det får nog bli en donatorsåg till lille bror på 40 cc :cry:

har en jonsered 510 sp som jag gärna byter bort mot en hva 45 eller en partner 450 om någon är intresserad :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

viktor meck  
#152477 Har en 450 som bromsbandet är av på. finns att beställa. funkar jonsereden? Är intreserad

Avatar Fallback

Re: trimma partner motorsåg på 43cc, 1,1 kw

brum brum  
#153754 hej meck, jonsereden är redan väck.
ber om ursäkt för att det tog tid o svara. :oops:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).