Motorsåg och handhållet

346XPG kastskydd

19 inlägg 10103 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

346XPG kastskydd

viktor meck  
#145207 är det någon som har ett kastskydd till en 346XPG :?: fick sågen genom jobbet. skulle skrotas för att den var skuren. så jag fick den :mrgreen: fattas bara kastskyddet på den. ska beställa en kinacylinder från ebay för 549kr med frakt. vet flera som har testad cylinderna som detta företaget säljer och alla har varit nöjda. så jag testar det med :mrgreen:
hör av er om ni har ett kastskydd MVH Viktor



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#146474 någon som har kolv och cylinder liggandes? sågen är från 01

   TS
Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146486 Gick det åt pepparn med Kina cylindern?

Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

Kjell S  
#146496 Hoppar in här...

Vad kan man få för en 346 triobrake med kasst kastskydd?

Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#146730 är inte myndig och mina föräldrar vill inte köpa från ebay. men känner en som ska beställa en 242xp cylinder från ebay och jag ska montera den. så jag får cylindern plus lite pengar. så det löser sig nog :mrgreen: men så var det ju det med kastskyddet. det är ingen som har något liggandes?

   TS
Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#146737 jaha. då fanns inte den cylindern kvar på ebay då grrrr :x var kan jag få tag på en cylinder?

   TS
Avatar Fallback

Re: 346XPG kastskydd

Volvopv-65  
#146783 Det är inte kastskydd som du behöver,det är ju en komplett kedjebroms,kåpa med allt innehåll.Det finns både original och pirat på Ebay såg jag.Jag kan kolla vad delarna kostar hos en Husqvarna återförsäljare,men dom är nog inte billiga :cry:

Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#146792 jag är lärling på agria trädgårdsmaskiner. så jag kan fixa en men vill ha det så billigt så möjligt. :mrgreen: :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146803
Volvopv-65 skrev:Det är inte kastskydd som du behöver,det är ju en komplett kedjebroms,kåpa med allt innehåll.Det finns både original och pirat på Ebay såg jag.Jag kan kolla vad delarna kostar hos en Husqvarna återförsäljare,men dom är nog inte billiga :cry:

Är du säker på det? På 346:an sitter kastskyddsbygeln fast i sågkroppen medan bromsbandet sitter fast i kedjekåpan. Det är en helt annan konstruktion än den tidigare generationen som hade både bromsbandet och kastskyddsbygeln fäst i kedjekåpan.

Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#146804 har den nya

   TS
Avatar Fallback

Re: 346XPG kastskydd

peter399  
#146857 2195 pistoler för komplett cylinder till 346 på sibro.

Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#146868 har hittat för 49 dollar men kan ej köpa över internet

   TS
Avatar Fallback

Re: 346XPG kastskydd

Volvopv-65  
#147132 Kjell S
Du har PM :wink:

Användarvisningsbild

Re: 346XPG kastskydd

viktor meck  
#147518 då var det en cylinder på väg hem då :mrgreen: övertalade mina föräldrar och köpte denna på ebay http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... SA:GB:1123 560kr inklusive frakt :mrgreen: får den antagligen nästa vecka

   TS
Avatar Fallback

Re: 346XPG kastskydd

Phantom  
#147536 Hoppas du blir nöjd. Men var försiktig då de ibland kan ha en tunnare legering i loppet än orginalcylindrarna, så de kan vara värmekänsliga.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).