Motorsåg och handhållet

Husqvarna 576 autotune?

3 inlägg 2140 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 576 autotune?

sorken  
#144575 Hej
Har tänkt köpa mig en större såg som ska användas i ett Logosol Big Mill sågverk. Eftersom jag nu kör en Hva 346 och är mycket nöjd så tänker jag fortsätta med detta märke. Har främst tittat på Hva 576 autotune, men jag har inte riktigt fått kläm om det finns två versioner av denna såg en med autotune och en annan utan detta system.

Om det nu finns två modeller av denna såg, ska jag försöka få en med autotune när jag ska främst ska använda den i sågverket?

MVH AW



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 576 autotune?

totte  
#144603 Nu vet jag inte nåt vidare om autotune, men en såg som skall jobba i ett sågverk behöver köras en aning rikare än vid normalt skogsarbete, för att inte bli överhettad. Så om det inte går att övertyga auotmatiken om det så skall du inte ha autotune.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 576 autotune?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144657 Jag skulle nog hellre satsa på en Jonsered 2188. Samma pris och en större och starkare motor. Den väger bara ett hekto mer men saknar handtagsvärme om man använda den lös.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).