Motorsåg och handhållet

Helt blåst

3 inlägg 2152 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Helt blåst

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11123 Inspirerad av pgo_jim, så gick jag och köpte mig en kompressor på Jula (699:-). Ikväll så prövade jag att blåsa sågen rent, så ren har den nog inte varit sen jag köpte den. Luftiltret fick sig ett blås det med.

Alla vet att materia inte kan försvinna, så vart tog smutsen vägen. Jo, den satte sig i ansiktet, på kläderna och skapade ett tunt lager av oljigt sågspån på allt i garaget!

Kanske skulle pröva att blåsa utomhus nästa gång... :-)


Senast redigerad av Mangan sön 19 aug 2007, 07:50, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11130 spraya på lite diesel först så binds materian och det blir renare. Det är altldi rekommenderat att använda skyddsglasögon och öron skydd när du anvädner blås kraft.

Har man inte haft kompressor innan så kan man inte fatta hur man kunnat leva utan den..

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11134 Vad kul :)
Jag har använt min en hel del till diverse :) jag köpte min under rean för 499kr dock :P

Så nog duger den till hobby anvädning allt

Jag byter alltid om och har hörselskydd me radio+skyddsglas när jag kör (nätvisir hjälper inte så bra .. *vet av erfarenhet*)

Ja att blåsa rent ute är alltid att föredra :P

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).