Motorsåg och handhållet

tanaka ecv-4501

5 inlägg 6987 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

tanaka ecv-4501

Yoggibear  
#136486 Halloj

Fick ärva min morfars tanaka ecv-4501 och stadsbo som jag e tänkte jag slänga upp den på blocket. Men vad ska ta för den? Den är sparsamt andvänd. Vore racksam om någon vänlig själ kunde ta några sekunder och ge ett förslag.

Mvh E



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: tanaka ecv-4501

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136489 Varför inte Tradera.se ?
Du kan ju börja med 300:- i utgångspris.

Avatar Fallback

Re: tanaka ecv-4501

axwell  
#136506 Tanakan är är på gränsen till proffssåg, slår de flesta(troligen samtliga Stihl och Husqv.) på fingrarna när det gäller effekt kontra vikt.
Extremt bra vid kvistning, svarar snabbt vid gaspådrag, inget fuskbygge med plast i motorkroppen som annars är vanligt i motsvarande prisläge.

En kvalitetssåg från Japan som Slurfi tydligen inte är närmare bekant med.

Allt under 2000 kr är ett reapris om den är i toppskick!

Avatar Fallback

Re: tanaka ecv-4501

Yoggibear  
#136508 Tack för hjälpen. Nog för att det var kul och hjälpa morfar men det var för att jag hjälpte just han har ingen större lust och såga upp ved och dra sly bara för och ha nått att göra. En än gång tack!

Mvh

E

   TS
Användarvisningsbild

Re: tanaka ecv-4501

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137449 4501 an är en riktigt bra såg!! men vibbrerar nåt fruktansvärt!! det mesta jag varit med om faktiskt!! tanaka har mycket bra motorer!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).