Motorsåg och handhållet

Ny såg

20 inlägg 7661 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
maccall  
#10671
Marc skrev:När jag har beställt saker förut så har jag ibland betalat moms&skatt vid uthämtning av paketet. Skicka som gåva funkar dåligt och företag brukar inte vilja skriva ner värdet på paketet eftersom det är olagligt. Men det finns andra sätt.


Ja, ja..? Skall vi be snällare..?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Marc  
#10678
maccall skrev:
Marc skrev:När jag har beställt saker förut så har jag ibland betalat moms&skatt vid uthämtning av paketet. Skicka som gåva funkar dåligt och företag brukar inte vilja skriva ner värdet på paketet eftersom det är olagligt. Men det finns andra sätt.


Ja, ja..? Skall vi be snällare..?


Be snällare ?

   TS
Användarvisningsbild
maccall  
#10679
Marc skrev:
maccall skrev:
Marc skrev:När jag har beställt saker förut så har jag ibland betalat moms&skatt vid uthämtning av paketet. Skicka som gåva funkar dåligt och företag brukar inte vilja skriva ner värdet på paketet eftersom det är olagligt. Men det finns andra sätt.


Ja, ja..? Skall vi be snällare..?


Be snällare ?


Om att få veta hur man gör för att köpa en såg fråm USA för ganska exakt halva priset jämfört med att köpa den i Sverige förstås!!! :D

Jag har som sagt funderat en del på det själv, men det har inte blivit av att göra slag i saken. Men nu när du verkligen har gjort det är jag förstås jättenyfiken på hur det gick till, och vilka utgifter, utöver inköpspris och frakt som tillkommit, och om inte hur det kom sig att de inte tillkom.

Avatar Fallback
Marc  
#10690 du har ett meddelande

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10695 när ja gtog hem mitt sågverk så bad jag honom slänga i lite olja och sågspån i kartongen, skickade över det, tullen öppnade jag sa att varför skall jag betala tull för mitt sågverk som jag haft när jag varit i canada? jag har ju redan betalat moms på det här i Sverige.??

De köpt det...

Annars så är det att man ber de märka det med gåva eller packar ner det i icke orginal kartongen. Kör man privat persson till privat företag går det bra. Och inte använder UPS det suger.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).