Motorsåg och handhållet

Stihl mse med 0,325 kedja?

3 inlägg 2726 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl mse med 0,325 kedja?

Scoutman  
#134996 Funderar på att köpa mse 180 alt 200 på vedbacken & byggjobb är det en bra ide att ha 13" svärd med 0,325 kedja? Mest pga ha samma som bensinsågen, enkelt & bra eller är medföljande svärd & kedja så pass bra man ska satsa på att behålla 3/8"pmc3 kedja/svärd? Mse 220 finns ju med "rätt kedja" men den är onödigt dyr anser jag!!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl mse med 0,325 kedja?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135128 På 180 eller 200 ska du inte köra 325!! dom är för svaga för det! på 220 däremot kan du köra både 325 å fullfrofil 3/8 om du vill!...dom är urstarka och oerhört stryktåliga!! köp en 220 även om den är nån krona dyrare i inköp....du tjänar garanterat på det i längden!! jag vet ett stort sågverk som bytte ut alla sina skit-elsågar som brann upp i motorn mm så fort dom fick jobba en aning(säger inte fabrikat....men dom är orange :wink: ) till stihl 220 sågar....det har dom inte ångrat kan jag säga!! ett jäkla vridmoment i dom!! :surp: å stryktåliga utan konkurens!(bland elsågar)..har också hört om nån dolmar(makita?) elsåg som vissa byggare är nöjda med!? men vet inte vad den heter!?

du kör utan problem både 18 o 20 tum svärd på 220!!(tänker på din vedbacke)

Avatar Fallback

Re: Stihl mse med 0,325 kedja?

Scoutman  
#135139 hmh, hade trott att mse 200 var tillräckligt stark för 325 kedjan,ok funderar vidare på vilken jag ska köpa.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).