Motorsåg och handhållet

Är sugen på en Husqvarna 555FXT

5 inlägg 4590 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Är sugen på en Husqvarna 555FXT

skogsmannen  
#131556 Hejsan!
Är på gång o köpa en ny röjsåg.
Är sugen på en Husqvarna 555FXT och tänkte höra om nångon här har en sådan
och vad tycker ni om den??

Den är värmehantag o är stark men lite tung är den förstås.
Tänkte huvudsak ha den i skogen som skogsröjare.

Har en Huskvarna 245 som jag slår gräs med under alla stängsel till jordbruket.

MVH
Per



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Är sugen på en Husqvarna 555FXT

Nonkan  
#131570 Det är samma som 355FxT med alla servicemeddelanden inbakade, så den är ganska vanlig. Beteckningen 555 har ju inte funnits så länge, och lagret av 355 är nog inte slut hos alla ÅF, men det spelar ingen större roll eftersom det är samma såg.

Avatar Fallback

Re: Är sugen på en Husqvarna 555FXT

skogsmannen  
#131587 oki, då vet ja tack.

   TS
Avatar Fallback

Re: Är sugen på en Husqvarna 555FXT

skogsmannen  
#134197 Det blir nog o köpa en sån för mig

   TS
Avatar Fallback

Re: Är sugen på en Husqvarna 555FXT

Valmet 941  
#134263 Hoj Hoj jag kör Hva 555fxt vid företaget som jag jobbar åt nu under sommarn och den sågen går väldigt bra va lite krångel för 2veckor sen när vi fick ut sågen den började ställa om sig i förgasarn men de är fixat nu så den går väldigt fint :) visst sågen väger ju lite men har man en sele som är rätt inställd så känner man inte så mycke av att sågen hänger i selen :) hadde en Hva 355fxt före och den jävlades så fort de började regna så tappade den orken och efter ett tag när den vart blöt så la den av bara så då fick man vänta runt 30minuter sen kunde man dra igång den igen så gick den tills den vart för blöt igen men de va nog bara felinställd förgasare på den men jag ville inte hålla på och ställa om den så chefen fick ta den istället när han ändå skulle vara ledig men sågarna går fint så de är ju en bra såg :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).