Motorsåg och handhållet

Jonsereden kråglar...

40 inlägg 15189 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Lignell  
#10364
Mange skrev:Nej... Där ställer du in grund inställning!

Bränslenålen sitter under membranen.
När den är bytt eller membran byts bhöver hävarm o lyft/öppnings tid kollas och oftast justeras.

Det justeras genom att sonika bocka hävarmen försiktigt.


OK, jag jag låg hela kvällen och funderade och kom fram till just samma sak! Så det har jag testat nu på morgonen. Bockade ned den lite, ca 1 mm, så den lyfter lite mindre. Blev inte bättre av det. Testade dock bara 1 gång. Ska pröva mig fram lite mera med detta då! Tack :-)

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10368 Jag har haft en del såg son varigt struliga ordentligt.
Det bästa är o testa sig fram, lungt o metodiskt ett system i taget.

Att ta grejer man vet funkar är en fördel o utesluta, men går inte det får man gå igenom hela faderullan.

Avatar Fallback
Lignell  
#10418 Än en gång! Tack för alla bra tips :-) Nu har jag justerat hävarmen till bränslenålen, fram och tillbaka men det vill sig inte bli bättre :-( Endera så får förgasaren för lite soppa eller för mycket, så att det skvätter en fin dimma ut där luftfiltret ska sitta.

Testade en sak. Täckte för med tummen ca 3/4 av lufthålet (där luftfiltret ska sitta...) och se på fan! Sågen går mycket bättre!

Någon som kan förklara?

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10419 Klurigt det här....
Mycket lättare när man har den framför sig..
Inte lätt med internet diagnos...

Luft läcka ????????

Avatar Fallback
Lignell  
#10421 har beslutat mig för att lämna in sågen till den lokala sågreperatören...tror det blir bäst så. :-)

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10422 Berätta vad du gjort hittils så kan de förklara om du gjort nåt fel.

Säg att du är road av att skruva lite men behöver hjälp o råd.

De kanske rent av visar o förklarar..

Jag tror efter vad du beskrivit hittils felet ligger i bränsle systemet...
Det borde gå o ställa in förgasaren om det är rätt...

Bränsle ventilen ställs normalt sett in under tryck så man ser att det öppar rätt. Hoppas de vill visa o förklara, det är rätt intressant...

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21860 Undrar hur det löste sig, sågen i papperskorgen?

Avatar Fallback
Lignell  
#21965 Ja du, :oops: ...har inte kommit till skott än. Sågen hänger för tillfället på väggen och väntar på att få komma till sågdoktorn.

   TS
Avatar Fallback
Lignell  
#27015 :D Sågen lagad! Min farbror som är en hejare på det mesta löste sågproblemet! För den intresserade: han bytte tändstift (tyckte sig se att gnistan inte var som den skulle...), rengjorde tanken (det fanns visst lite skit där, plastbitar trodde farbrodern) och bytte bränslefilter. Vidare så tyckte han att vipparmen på förgasaren kärvade så det fixade han...förgasaren justerades...och vips så funkar sågen! Har inte märkt någon av de problem som beskrevs i första inlägget.

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27032 Grattis!

:D

Kör så det ryker!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).