Motorsåg och handhållet

Nån som testat Hva's ny techlite svärd ?

4 inlägg 2495 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nån som testat Hva's ny techlite svärd ?

swe#kipp  
#128417 Kollade lite i Hva's katalog och dom verkade inte så dumma och dom har fått god kritik på en USA site jag är medlem på :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Nån som testat Hva's ny techlite svärd ?

Huggis  
#128440 Jag gillar inte formen på svärdet eller toptrissan, sen väger ju kedjan oxå, undrar hur stor skillnaden blir med kedja i verkligheten.

Undrar även hur det håller, när toptrissan är utsliten på ett svärd brukar även skenorna vara nötta.

Jag är däremot väldigt positiv till att dom försöker göra något åt vikten, känns som Husqvarna har slutat tänka på den biten när det gäller senaste generationen sågar.


Hoppas Blaunt hoppar på detta tåget, då ska jag testa.

Användarvisningsbild

Re: Nån som testat Hva's ny techlite svärd ?

swe#kipp  
#128552 Ja, jag är sugen på att testa ett 28" och se hur det står sig vikt/hållbarhet :)

Blount/Oregon har ett lättat svärd redan men det är inte så lätt att få tag på i Sverige "Reduced weight = RW" heter det och finns på USA/Kanada sidan för Blount om du vill titta !!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Nån som testat Hva's ny techlite svärd ?

dkwquattro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130300 Testa att väga lite idag, hade dock bara ett 20"solid och inget med löstnoshjul

HVA 20" solid med kedja 1.7kg
HVA 20" techlite med kedja 1.3kg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).