Motorsåg och handhållet

Tips på tachometer

7 inlägg 4340 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips på tachometer

Phantom  
#128353 Jag skulle vilja ha lite tips på en bra tachometer som främst ska användas för motorsåg och röjsåg.
Så egna erfarenheter av dessa vore ypperligt :grin:
Skulle behöva en som ett hjälpmedel medans finjustering sker vid arbetet med maskinen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tips på tachometer

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128379 fasttach från Design technologies i usa! har en själv,och är supernöjd med den! har för mig att den kostade ca 8-900 hemma i sverige!

Användarvisningsbild

Re: Tips på tachometer

swe#kipp  
#128381 Huggar*n förslag är toppen skulle köpa en sån idag om min Stihl edt skulle gå sönder, nästan så jag hoppas den pajjar för den är så seg :P

Avatar Fallback

Re: Tips på tachometer

Phantom  
#128383 Ska fundera lite på den, det är ganska exakt en sådan jag är ute efter :)
Tack för tipset!

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på tachometer

dkwquattro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128814 Jag har fasttach med och den funkar klockrent :grin:

Avatar Fallback

Re: Tips på tachometer

foton  
#128833 Har slitit ut ca. 50 motorsågar och alldrig saknat en tachometer, vad är det förnågot?

Användarvisningsbild

Re: Tips på tachometer

totte  
#128843 Varvräknare på svenska. Ganska bra att ha i vissa lägen särskilt för dom som håller på och trimmar och renoverar och sysslar med att klämma ut sista droppen kraft ur varje såg. Behövs inte för normal såganvändning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).