Motorsåg och handhållet

Röjsåg Jonsered eller Stihl?

20 inlägg 21943 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjsåg Jonsered eller Stihl?

Magma  
#126985 Det blev att jag köpte stihlen. Imponerande motor, rapp i gasen och stark.
Men jag tycker den är klumpigare än jonsered.
Tog även med en x-fit sele med inbyggd vattenflaska,bra när det blir varmt.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Röjsåg Jonsered eller Stihl?

361  
#126986 Grattis med en ny maskin, återkom gärna med feedback ..

Avatar Fallback

Re: Röjsåg Jonsered eller Stihl?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126991
Magma skrev:Det blev att jag köpte stihlen. Imponerande motor, rapp i gasen och stark.
Men jag tycker den är klumpigare än jonsered.
Tog även med en x-fit sele med inbyggd vattenflaska,bra när det blir varmt.


Jo helt klart klumpigare. Men man får väll säga grattis ändå för det är ju iallafall en europeisk produkt. Våga vägra kina.

Avatar Fallback

Re: Röjsåg Jonsered eller Stihl?

361  
#127010 Man kan ju väga saker upp mot varandra på olika sätt, själv brukar tänka så här ..
Husq koncernen är utbrett på mycket olika saker, dvs har många järn i elden så motorsågar samt om inte mera viktigt röjare
är enbart en liten del av helheten. För och inte glömma fokus ligger på export inte hemmaplan..
Stihl däremot är just denna biten som det ställs fokus på, och självklart har en helt annan budget för denna typ av produkter..

Sen är det ju ett familj företag och tar hand om sitt folk därefter..
Har faktiskt träffat Hans Peter Stihl för några år sen, och diskuterade lösningar för handtags värmen på Fs 480 då den hade lite problem i början ...

Avatar Fallback

Re: Röjsåg Jonsered eller Stihl?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127025
361 skrev:Man kan ju väga saker upp mot varandra på olika sätt, själv brukar tänka så här ..
Husq koncernen är utbrett på mycket olika saker, dvs har många järn i elden så motorsågar samt om inte mera viktigt röjare
är enbart en liten del av helheten. För och inte glömma fokus ligger på export inte hemmaplan..
Stihl däremot är just denna biten som det ställs fokus på, och självklart har en helt annan budget för denna typ av produkter..

Sen är det ju ett familj företag och tar hand om sitt folk därefter..
Har faktiskt träffat Hans Peter Stihl för några år sen, och diskuterade lösningar för handtags värmen på Fs 480 då den hade lite problem i början ...


Då låter det ju som att stihl skulle vara bättre. Fråga inte mej varför dom inte lyckas bättre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).