Motorsåg och handhållet

Köpa såg i USA?

52 inlägg 20289 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa såg i USA?

åberg  
#123721 Ska till Boston om nån vecka funderar för att hälsa på min kvinna som är där och forskar ett par månader. När man ändå är där kan man ju handla lite prylar. Om det är lönt alltså.

Hur prisläget på sågar i staterna jämfört med Sverige? Är det nån idé att titta på eller ska man ägna sig åt annat?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

Valmet830.3  
#123734 Sysslar du med skytte och handladdning kan jag rekommendera att titta på sådana prylar.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

åberg  
#123762 Har inte skjutit på 15 år, inte i organiserad form iaf. Det är dock skönt med den där känslan av total koncentration man kan få ibland när det går bra. Tack för tipset även om det inte är aktuellt.

Har hört att "mindre" sågar ska vara billigare på andra sidan Atlanten men för "större" sågar är det mer lika prissättning som vi har här. Låter rimligt att det är mindre efterfrågan på "små" sågar där eftersom i varenda videosnutt man ser har de jätteträd att tälja ner. Ligger det nån sanningshalt i det? Kan man spara en slant på att handla tex en 346XP eller MS261 over there?

Är det några prisskillnader mellan svenska och amerikanska marknaden?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa såg i USA?

kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123774 Ta en titt på batteridrivna skruvdragare m.m. av kända märken tex. Makita ca. halva priset.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

Phantom  
#123777 Om man ser till priserna på ebay så är husqvarnas sågar billigare i USA, och tar du med den hem själv så slipper du även fraktkostnaden. Stihl har jag ingen koll på hur de ligger till prismässigt mot Sverige.
Så köper du dig en 346 i USA kan du spara dig en slant. Men det är inte säkert att alla handlare här hemma är lika belägna att hjälpa till med service och liknande mot om du köpt den här hemma.
Vad det gäller större och mindre sågars prissättning har jag heller ingen koll på.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

åberg  
#123781 Jag har ambitionen att klara ut service själv, men om det blir garantiärenden kanske man är i bättre läge med en lokalt inköpt såg...

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

Volvopv-65  
#123885 Hej
Jag kan upplysa dig om att en 346xp/xpg kostar från ca 3200:- och uppåt i Usa,att jämföra med runt 9000:- här i Sverige.
Så visst kan du spara rejält med pengar på att köpa en på din resa.Om du sedan skickar hem den istället för att bära den som bagage kostar det ca 70-80 Usd,alltså strax över 400 :-
/Tomas

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg i USA?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123928 Sinnessjuk prisskillnad!

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg i USA?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123930 Det finns saker som man inte satt pris på här i denna tråd.

Om man ser till proffs eller deltids proffs så kommer det att generera pengar.
Hur lyckad affär blir det om det händer nåt o ingen vill hjälpa till?

Service av bättre kvalisort går inte o sätta pris på.

De där tusenlapparna som ser hemska ut, ser inte så hemska ut den dan du står där o vill ha hjälp.
Internet diagnostik är bra o hjälper mycket, men långtifrån allt.

Jag har själv tagit in såg o kostnader mellan 17% och 30% tillkom på allt.
Även om det skickades som gåva/varuprov etc...

Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

åberg  
#124036 Har funderat och får nog hålla med Phantom och Mange, det blir ju lite väl tråkigt om man skulle ha oturen att behöva hjälp men inte få det. Då var det inte billigt längre...

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

Nolltax AB  
#124037 Intressant vore onekligen om en Eco-såg billigare vore där än här....

Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

Phantom  
#124056
Nolltax AB skrev:Intressant vore onekligen om en Eco-såg billigare vore där än här....

Frågan är när det händer...
åberg skrev:Har funderat och får nog hålla med Phantom och Mange, det blir ju lite väl tråkigt om man skulle ha oturen att behöva hjälp men inte få det. Då var det inte billigt längre...
Det beror ju också på vilka kontakter man redan har med ÅF och hur mycket man vågar chansa...

Avatar Fallback

Re: Köpa såg i USA?

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124067 Koppla av och njut lägg energin på kvinnan det andra har du på hemmaplan. Lycka till....

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg i USA?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124070 Vadå? Skulle serviceverkstan neka jobb på en såg pga var den är köpt?
Låter mysko.

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg i USA?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124087 Det finns de som nekar jobb på såg de inte sålt, att neka för importerade är inte ovanligt.

På sätt o vis förståligt med....

De är ju ofta varuhus maskiner, ingen leverans seervice gjord innan köp etc...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).