Motorsåg och handhållet

MS 660

19 inlägg 5408 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19392 3120 har papp och "flow" skummgumi filter. Pappen är väl mer ämnat för 3120K, kapmodellen och hindra det dammet som nog inte är det minsta hälsosamt för sågen.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19393 Tycker jag väl inte ni gjorde. Gör inget om nån gör det heller. Jag går tillbaks till ämnet när jag vill isf.
En annan sak! Om du vill Huggarn får du gärna dyka in lite i en annan tråd.
Den här: http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=1836

Dina erfarenheter är efterfrågade i ett inlägg där
Jag o säkert fler är lite nyfikna :)

Magnus M

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19903 Hämtade filtret idag o det är precis den modellen som på Huggarns bilder.
Blev lite lätt chockad över priset dock! 450spänn :shock: . Det var iofs med 2 filtringar men ändå!

En enkel bildinstruktion följde med filtret o den visar 2 olika monteringar??
På den ena ska den blå insatsen monteras o på den andra ser det ut som det redan sitter nåt på sågen o då är det ett kryss över den blå insatsen?

Är det olika på olika sågmodeller eller är det den svarta plastsmutsfällan som avses?

Annars är det väl bara att prova sig fram vilket som funkar bäst.

Magnus M

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19904 Tror dom menar att man inte kan använda både den blåa och svarta insatsen samtidigt :!: :?: jag har för mig att det var så.... :roll: vad gäller priset så säger jag bara: blir man förvånad över några priser :?: dessutom är det ju ett ganska påkostat filter av mycket hög kvalitet tycker jag som det verkar som!! får ju knappt en rulle snus för 450 spänn idag!! 😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).