Motorsåg och handhållet

Röjsåg som stannar!

37 inlägg 41510 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Röjsåg som stannar!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126955
kallen skrev:Ut och provade idag. Samma fel=( tillbaka till verkstan. hoppas de hittar felet nu för vill röja klart innan lövet kommer.


Finns en servicebulletin om förgasarjustering på dessa, eller byte av förgasare om du har den äldre, men sågen är ju ny så det borde det inte vara.
Man behöver ett specialverktyg för att släppa justerskruven, annars går den bara att justera lite grann, så det går inte att justera till den hemma.
Sen när det är gjort riktigt går det naturligtvis bra att finjustera lite med vanlig skruvmejsel på det sätt som andra har skrivit om.

Med kunskapsbanken i tidigare inlägg menade jag helt enkelt din egna hårddisk (hjärnan), bra att få reda på vad som blev gjort så man nästa gång kanske kommer ihåg det! Med lite tur...

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Röjsåg som stannar!

kallen  
#126960 Sågen är inte nu men har gått väldigt få timmar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsåg som stannar!

Dane  
#126968 Hej "Palms"

Har du den servicebullentinen och i så fall möjlighet att lägga ut den här.
Den vore intr. att se.

Kul det där med kunskapsbanken.
Min bank har bra minne, men det är väldigt kort. :wink:

//Dane

Avatar Fallback

Re: Röjsåg som stannar!

Nonkan  
#126971 Enda SB jag hittar om 345 ang förgasarjustering är en från 2004, B0400059, men den handlar bara om att tändsystemet har övervarvningsskydd, så man ska ställa in med varvräknare och inte gå över 13500 rpm.

Palms, du blandar inte ihop SB med alla de om förgasare till 355:an? Där finns det ju en hel del att välja på :)

Kallen: Vad sitter det för tändstift i? Se till att det är ett radioavstört (R i beteckningen, t.ex. Champion RCJ7Y). Vissa verkstäder använder fortfarande de gamla stiften (utan R) och är sågen efter 2008 är det inte så bra med sådana.

Användarvisningsbild

Re: Röjsåg som stannar!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127015 Nonkan, jo det var ju 355 jag hade för mig tråden handlade om :oops:

Avatar Fallback

Re: Röjsåg som stannar!

kallen  
#127036 Tändstiftet är rätt enligt boken iaf kommer inte ihåg vilket för tillfället men R känner jag igen.
Sågen vilar på verkstan över påsk ska bli intressant till veckan om de hittat något.

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsåg som stannar!

kallen  
#128181 Sågen är hemma igen, verkar funkar också! Ska vara bytt några prylar i förgasaren, vet inte exakt. Blir hårdtest till helgen.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).