Motorsåg och handhållet

Ekstrasagen...

14 inlägg 5960 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ekstrasagen...

Jotto  
#467883 God kveld....
De fleste dagene klarer jeg meg bra med min 52cc sag. Noen dager dog, ønsker jeg meg en større til felling/kapping. Jonsered eller Husquarna er de aktuelle. Må man på en 560/2260?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467885 Det låter som en god tanke. Själv har jag Husqvarna 346 NE, Husqvarna 560, Husqvarna 242 och Husqvarnas 536 LiXP.

Innan jag köpte min 560, lånade jag hem en Husqvarna 576, förvisso urstark, men fy farao så tung att släpa på. Så det blev en 560 istället. Min 560 kör jag mest till frötallar.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ekstrasagen...

Ferguson system  
#467943 Husqvarna 555 og Jonsered 2258 er også gode alternativer. 60cc med litt mindre hk enn 560/2260, men med bra dreiemoment og de er langt gunstigere i innkjøp.

Avatar Fallback

Re: Ekstrasagen...

Avslutat-01  
#467960 Har jonsered 2258, mycket trevlig såg och urstark

Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Jotto  
#467987 Høres bra ut, dette. Da kan man forstå det slik at kraften i en 2258 er mye mere enn i en 2152?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ekstrasagen...

Ferguson system  
#467988 Stort JA, og den er faktisk veldig lett og smidig utformet i forhold til størrelsen. Lave vibrasjonsnivåer også.

Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Peteflamingstar  
#467999 Instämmer med ovanstående, har både en 555 och en 560 men väljer nästan den förstnämnda varje gång, stark men på ett snällt sätt!

Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Jotto  
#468124 Hva skal man si...... tusen takk for svar[emoji3].

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Jotto  
#478212 Jaha.... da ble det en CS2260WH.... til langt under prisen av en 2253[emoji3]
Leveres neste uke.
Spenningen er på plass.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Jotto  
#479996
IMG_0251.JPG


Testkjøring i morgen[emoji3]

   TS
Avatar Fallback

Re: Ekstrasagen...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479999 Graturlera med ny sag! Eg har 560 som er så og sei heilt lik. Er iverfall mykje meir krefte i ei 560 enn i stihl 261 eller kva som helst 50 kubikkar. Kva slags skjæreutrustning har du tenkt deg på saga? Viss eg var deg så ville eg prøvd husqvarna si nya x cut, den er veldig bra.

Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Jotto  
#480003 Takker[emoji2]
Ikkje tenkt så hardt på det enda, kjøpte saga som et knalltilbud. Lenge sia sist me ny sag, 7-8år no.
TXL har vært vurdert.
X-CUT er notert[emoji106]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ekstrasagen...

Jotto  
#480004 Første saga med autotune, så det er eg litt spent på. Du trives?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ekstrasagen...

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480005 Ja eg ville iverfall ha kjørt ett av dei skulle eg kjørt .325. No er da øve ett år siå eg testa ut den nye oregon kjeda men eg blei meir fornøyd med X cuten utan at eg skal vera så bastant på at den er best. Når da gjeld autotune så har eg vært veldig fornøyd sålangt. Verka som da har vore litt større problem med 550. 261 saga som eg disponere har jo og autotune eller stihl sitt navn på da, fungere iverfall når sagene er forholdsvis nye, den var kjøpt i april i fjor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).