Friluftsliv, Naturturism

Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

62 inlägg 26539 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

Torbjörn Johnsen  
#484739 Personal på Länsstyrelsen i Stockholm har enligt SVT Stockholm mordhotas p g a beslutet om skyddsjakt på Södertörnsvargen. Det är tydligen Ok att döda en människa men inte en varg? Läs artikeln på SVT nyheter här.

Sen såg jag någonstans att MP och Naturskyddsföreningen överklagar skyddsjaktsbeslutet. Man måste ju ändå ge dem cred för att de till skillnad från myndigheterna ´ är konsekventa...nej till vargjakt oavsett vart vargen dyker upp :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

halvproffs  
#484740
Älgfoderodlare skrev:När vilda djur har en tendens till att förändra sitt naturliga beteende, ligger som oftast människan bakom det också. Vid några tillfällen har ju lite yngre björnar i Härjedalen, visat sig på samma plats. De har då börjat matas på samma plats för att den ska kunna bli fotograferade o vips har man fått en björn som förväntar sig mat o återkommer. Den förknippar maten med människor. Och dess beteende förändring kan sen bli deras död. För när intresset falnar hos fotograferna, finns ju risken att den dras dit där människor finns för det är liktydigt med mat. Så hur vet man att det inte är fotograferingssugna flanerare som med små godsaker o Vargens goda luktsinne, som kanske skapat effekten med att denna Varg syns så ofta i närheten av folk. Och att det nu även blir dennes död.


Hörde på radion idag och sett på tv tidigare. Råttorna ökar enormt pga att vi slänger mat överallt. Macdonaldspåsar och pizzeria kartonger halvfulla med strips och pizzabitar så det är dukat bord för djuren.

Avatar Fallback

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

tallen100  
#484742
Torbjörn Johnsen skrev:Sen såg jag någonstans att MP och Naturskyddsföreningen överklagar skyddsjaktsbeslutet. Man måste ju ändå ge dem cred för att de till skillnad från myndigheterna ´ är konsekventa...nej till vargjakt oavsett vart vargen dyker upp :mrgreen:

Ja där var dom vettiga för en gångs skull, dom menade säkert inte att vara det men ändå... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484749 Här blir de väl troligen överkörda av andra intressen men de kan kanske vara ett beslut som går att hänvisa till sen på andra platser...

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

anersimyra  
#484767 Nu jävlar tar det nog eld i stugorna... :oops: I dag sa ordföranden för Värmlands får och lammuppfödare att de numera lärt sig djurhållning där varg och andra rovdjur inte utgör något problem längre.. :d

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484768
anersimyra skrev:Nu jävlar tar det nog eld i stugorna... :oops: I dag sa ordföranden för Värmlands får och lammuppfödare att de numera lärt sig djurhållning där varg och andra rovdjur inte utgör något problem längre.. :d



En ulv i fårakläder. :d

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

JohannesG  
#484772 Denna tråd får mig att tänka på ett citat från Jurassic World:
She is learning where she fits in the food chain...and I'm not sure you want her to figure that out. Now, Asset Containment can use live ammunition in an emergency situation. You have an M-134 in your armory. Put it on a chopper, and smoke this thing!

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

Peteflamingstar  
#484938
JohannesG skrev:Denna tråd får mig att tänka på ett citat från Jurassic World:
She is learning where she fits in the food chain...and I'm not sure you want her to figure that out. Now, Asset Containment can use live ammunition in an emergency situation. You have an M-134 in your armory. Put it on a chopper, and smoke this thing!


Ja skicka upp några MÖP:ar i en gräddvisp, beväpnade med diverse automatvapen! Skulle faktiskt vara riktigt roligt att se :d

Avatar Fallback

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490944 Nu kan balkongbiologerna och Stockholmare andas ut! Vargen är tagen av daga :|
http://www.corren.se/nyheter/sodertorns ... 58048.aspx

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

anersimyra  
#490947 Gå in och kolla gruppen Hunt saboteurs på facebook.. =)) :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

Bax  
#490958 Referera gärna för oss som inte har fb.

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

anersimyra  
#490960
Bax skrev:Referera gärna för oss som inte har fb.

Man kan väl säga att den sista galningen ännu inte är född.. :-o förment vuxna människor som i klartext utmanar jägare på nävduell i skogen.. =)) =)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

JensSkoog  
#490983
anersimyra skrev:Gå in och kolla gruppen Hunt saboteurs på facebook.. =)) :lol:

Gör det inte :-o :-o

Jag var så dum att jag surfade där och nu är jag så arg att
jag måste ut och vandra en lång sväng med hunden och möter
jag någon vargkramare eller jakttornsnersågare på vägen
så vet jag inte vad som sker 😈 😈

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

anersimyra  
#490991
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:Gå in och kolla gruppen Hunt saboteurs på facebook.. =)) :lol:

Gör det inte :-o :-o

Jag var så dum att jag surfade där och nu är jag så arg att
jag måste ut och vandra en lång sväng med hunden och möter
jag någon vargkramare eller jakttornsnersågare på vägen
så vet jag inte vad som sker 😈 😈
=)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Sthlm-skola ställer in skogsutflykt pga varg

Bax  
#490999 Ok. Jag förstår.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).