Friluftsliv, Naturturism

Anpassar du din skog till besökare?

20 inlägg 17733 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Anpassar du din skog till besökare?

Hema  
#413242
Blivande snickare skrev:
gnisten83 skrev:Akta dej @svampbob, de grönsvarta är ju en nästan utrotningshotad art här i Sverige även om de ökat lite i antal senaste året =))

Ja det var nog en av era egna utrotningshotade för jag var det inte! :lol: :mrgreen:

Om du var där hade vi inte sett dig menar du? :)

Avatar Fallback

Re: Anpassar du din skog till besökare?

Blivande snickare  
#413247
Hema skrev:
Blivande snickare skrev:
gnisten83 skrev:Akta dej @svampbob, de grönsvarta är ju en nästan utrotningshotad art här i Sverige även om de ökat lite i antal senaste året =))

Ja det var nog en av era egna utrotningshotade för jag var det inte! :lol: :mrgreen:

Om du var där hade vi inte sett dig menar du? :)

:lol: Ja det åxå!

Men jag är oskyldig i detta fall, som chaufför har jag bättre för mig än att harva i nåt dike :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Anpassar du din skog till besökare?

tallen100  
#413251 Finns allt chaufförer som håller till i diket ibland :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Anpassar du din skog till besökare?

jannee  
#413256 Blir endast så när vi möter något skogstroll - som naturligtvis kommer MITT i vägen :grin: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Anpassar du din skog till besökare?

kungsis  
#415403
svampbob skrev:Jag får nog erkänna att vi omedvetet har lockat mängder med besökare till skogen. Vi har del i två skogsvägar en på vardera sidan av skiftet. De två vägarna har vi bundit ihop med en egen väg på tre kilometer. Vägen är fin och välgrusad. Detta har gjort vägen till motionsslinga ihop med kringliggande asfalterade vägar. Jag hörde nyligen att större motionssällskap från Umeå som cyklar ihop varje fredag förmiddag har börjat köra den rundan. Såg i helgen också ett antal medelåldersmän i trikåer passera på cykel. När jag kom mot vägbommen vid 17-tiden i lördags så var det grönt-svart längs båda sidorna av vägen. Det visade sig vara ett kompani i full stridsmålning som var ute och marscherade. Jag bytte några ord med befälet då jag låste upp vägbommen.

Det är nog svårt att göra den skogen mindre inbjudande.


Jag har en bekant som gjorde skogsvägarna fina och det blev väldigt uppskattat. "Tyvärr" upptäckte han efter ett tag att underlaget hade för dålig bärighet och grusade därför med finare sprängsten 8)

Mvh
Kungsis

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).