Friluftsliv, Naturturism

Affärsidé? Självhuggning för hipsters

78 inlägg 39244 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Enstaberga  
#354598 Blondin750: Du är skarpögd..fantastiskt trevligt att åka Bm 350 på de sörmländska vägarna.. Logosolarna fick jag fatt i på annons men inte på andras säljes utan egen köpes.. De som är ivriga att sälja och kontaktar dig är trevliga och förhållandevis lätta att komma överens på priset. Därav två istället för en... En ska säljas dock.. Var inte så smart lösning som jag trodde att ta bakarna med en såg och släpa över till en annan för att spara svärd och kedja. Lättare att byta och vässa.. Man lär sig nåt nytt varje dag.. Är lite rädd att tråden blivit kapad från sitt ursprungliga läge.. Anersimyra: Kul att du gillar Kalle.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Blondin 750  
#354602 Haha, ja jag håller koll på vad som passerar, här slipper inte något intressant förbi utan notis, definitivt inte något skogsrelaterat. :-BD Tillbaks till ämnet...

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Skouli  
#355060 Hej igen, liten uppdatering...frugan och jag har pratat om saken och vi har gått igenom många av era förslag och idéer! Just nu är vi som sagt hobbyskogsägare, mest vedproduktion till oss själva och försäljning till den närmaste omgivningen, arrenderar ut lite jakt = inkomsterna täcker utgifterna,...,eller sagt på ett annat sätt de små skogsintäkterna ger oss råd att köpa lite kul skogsleksaker nu och då :grin: Ett litet logosol sågverk står på önskelistan!

Vi kom fram till att vi just nu nog helst vill ha det så. Det som avskräcker oss lite är att binda upp tid på helger att "guida" okänt folk i skogen. Eller som frugan sa; "kanske inte så smart att göra sin hobby/passion til jobb, då förlorar man passionen". Därmed inte sagt att det säkert kan vara kul och tillfredställande att dela med sig av skogskunskaper till svältfödda storstadshipsters! Kanske vi tar tag i det igen snart, om vi har lite mer tid till övers!

Än en gång, tack till alla bidrag och kul idéer från forumet! Om någon annan har lust att testa detta så kan jag bara applådera och önska lycka till!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Fredrik Reuter  
#355086 Hej,
Tack för uppdateringen!
Det där med att förlora passionen för en hobby kan nog stämma, men gör man det rätt så kan det gå också! :-BD

Personligen hoppas jag någon utvecklar konceptet till en produkt, det skulle vara intressant att följa ett sådant upplägg, ett sätt för landsbygden att tjäna på urbaniseringen helt enkelt!

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Fredrik Reuter  
#635267 Bumpar denna tråd då vi pratar om denna i dagens podcast som du också kan lyssna på i tråden Skogsforum Podcast - Skogsfredag.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Palakangas  
#635272 Hipsters är nog som bortblåsta de närmaste åren. Tror jag. Om inte annat så har pappa inte råd med det. Men det är vad jag tror och tycker. Jag brukar ha fel.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635302 Nej nu är de på gång! I krisens spår ska de gå tillbaka till naturen och odla sin egen gröt, typ och vad passar bättre än vedhuggning! Har danska hippie-hipsters vänner som ordnat "yxefitness" för likasinnade. Men fossilfritt ska det vara förstås. Inga motorredskap.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Palakangas  
#635305
Skogsola skrev:Nej nu är de på gång! I krisens spår ska de gå tillbaka till naturen och odla sin egen gröt, typ och vad passar bättre än vedhuggning! Har danska hippie-hipsters vänner som ordnat "yxefitness" för likasinnade. Men fossilfritt ska det vara förstås. Inga motorredskap.

Hmm. Gränsforsyxorna är populära i de kretsarna.

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Göt  
#635309 Om man gör det Fantastiska arbete som Jens Skog gör med barn med vuxna människor och tar betalt för det, kanske sälja yxor knivar och handsågar. Ordentliga försäkringar så skulle det väl gå. Måste ju vara lika bra som en dag på gymet. Ta In Jens Skog som konsult :-bd :d
Finns väl någon film någonstans på forumet kanske @Fredrik Reuter vet var

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635313
Göt skrev:Om man gör det Fantastiska arbete som Jens Skog gör med barn med vuxna människor och tar betalt för det, kanske sälja yxor knivar och handsågar. Ordentliga försäkringar så skulle det väl gå. Måste ju vara lika bra som en dag på gymet. Ta In Jens Skog som konsult :-bd :d
Finns väl någon film någonstans på forumet kanske @Fredrik Reuter vet var


Är det denna du tänker på? Som finns längre ner i inlägget. :smile:
Torbjörn Johnsen - Skogsdag för norsk skola, med Jens Skoog (Video)

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Göt  
#635380 Det var den filmen jag menade sen kan man uppdatera till dom vuxna med stora yxor och svansarna de har i timbersports :d

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Palakangas  
#635384 I en annan tråd har jag blivit hänfört hur just hipster och andra med sedelbuntar i fickorna köper okantat lövvirke. Då benämnt slabs. Finns pengar där.

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

machonisti  
#635414 Måste vara dom kunderna ulf hittat.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Palakangas  
#635416
machonisti skrev:Måste vara dom kunderna ulf hittat.

Ja han sa det. Men nu är han på Youtube och lär oss se skillnad på träden. Snällt.

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

machonisti  
#635419 Vattna veden och känn värmen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).