Friluftsliv, Naturturism

Har ni fina grillplatser på era fastig.?

36 inlägg 40183 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

jockepåtorpet  
#307717
image.jpg
Timrat i skräptimmer istället för att göra ved av det. Lagt ett sticktak och murat eldstaden i natursten och tegel.

Användarvisningsbild

Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Skogshuggarn  
#307722 Här är en av grillplatserna vid min jaktstuga en ljummen sensommarnatt.

Eldar alltid där jag jobbar m röjning, huggning, plantering mm, men på 3 fastigheter och x antal skiften så blir det oftast eldstad av enklare variant vartefter man flyttar sig.
Jag har därför gjort en "portabel" eldbegränsare/grill av ett 1/5 dels 200 liters-fat (avkapat m botten kvar) där jag svetsat en "halvmåne" med sträckmetall.
På denna "halvmåne", kan man sen ställa kaffepannan, eller "flippa" en korv/laga mat mm.

Busenkel att tillv, billig och funktionell.

Avatar Fallback

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

jockepåtorpet  
#307724 Bra utsikt över djuren och havsviken.

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fa.?

rokon  
#307726 Fint jockepåtorpet! Och inte dumt med havsvik också!

Användarvisningsbild

Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Skogshuggarn  
#307730 Du har lagt ner lite "krut" där "jockepåtorpet" :-bd , men hur steker/grillar man en fin köttbit på/i den eldstan?.

Avatar Fallback

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

jockepåtorpet  
#307731 Har en lös ställning med olika höjder för gallret, bra att kunna ta bort när man vill koka med tre bens grytan, halstra stor siken eller köra murrikan.

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Älgfoderodlare  
#469466 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare ons 28 dec 2022, 10:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

chiwas  
#469506
1503598315_traktor_331.jpg
Byggde en grillplats vid jaktstugan, fast själva grillen är inte klar när bilden togs. Hoppas det blev rätt när jag skickar med en bild, har aldrig provat.

Avatar Fallback

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Tjingen  
#469510 Vi bygger skärmskydd i stolpbodsteknik. Det har nog blivit drygt 20 st på byaskogen. Perfekt både sommar och vinter.
http://www.aselebyar.nu/lomsjo/index.ph ... ewsID=2427

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#469550
Bild

Ja det såg ju riktigt fint ut det Tjingen!

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Granstorp  
#469851
IMG_1828.JPG


Tog en bild på vår grillplats/vindskydd idag när jag ställde den nya grillen på plats! Här samlas vi när vi jagar och utöver det så har vi både firat jul och barnkalas där!

Avatar Fallback

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Hema  
#469882 Fira jul utomhus, ja det kanske vore något det. Låter mysigt, synd att julen sällan är vit här nere.

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Älgfoderodlare  
#659656 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare ons 28 dec 2022, 10:07, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Älgfoderodlare  
#676796 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare ons 28 dec 2022, 10:07, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.?

Älgfoderodlare  
#678801 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare ons 28 dec 2022, 10:07, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).