Friluftsliv, Naturturism

Vägbommar och ambulans

32 inlägg 24570 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vägbommar och ambulans

Carlfritidshuggare  
#389984 Förstår att man har bommen öppen vid arbete men stängd annars och har förståelse för stiftets policy. Är lite bekant med området på Kinnekulle som det talas om. Finns flera stugor där och tjuvar kan nog arbeta tämligen obehindrat. Kan dessutom tänka mig att deltiden hinner fram samtidigt med ambulansen (bara de larmas som sagt).

Tveksamt i vilket fall om man vill köra in på de vägarna med Skaraborgsambulanserna. De är som husbilar. Räddningstjänsten hade nog behövts i vilket fall. Lätt att säga när man inte var med.

Användarvisningsbild

Re: Vägbommar och ambulans

Göt  
#390031 Kan ha andra sidor med olåst bom. För något år sedan så bröt vi en ny väg och satte upp en bom då vägen inte är färdig utan det är en vinterväg. Någon hade ställt upp bommen och en kväll hade en äldre farbror varit ut och åkt med bilen tittat efter djur efter vägen och sett att det där är en ny väg den måste jag testa. Med följd att bilen fastnade längst in efter vägen, Mobilen låg hemma. Farbrorn kunde inte gå så bra så att gå ner var svårt. Han körde motorn så att han kunde få lite värme men bensinen räckte några timmar.

Hemma blev man ju orolig vart han var så barnen åkte ut åt olika håll och letade efter honom man ringde efter polisen som också var ute och sökte, ingen åkte in på den nya vägen då man visste att den var dålig. Först mitt på dagen så åkte någon upp med fyrhjuling efter den ny vägen och då satt farbrorn några hundra meter nedanför bilen i vägkanten . Det gick bra men farbrorn var rejält medtagen.

Med det vill jag säga det kan vara bra att låsa bommen, vi använder bult och låsmutter!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar