Skogskartan

SkogsElmia 2011

15 inlägg 25356 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

SkogsElmia 2011

Torbjörn Johnsen  
#89194 Elmia Woods "lillasyster" SkogsElmia hålls här 26-28 maj 2011. Till skillnad mot Elmia Wood så fokuseras SkogsElmia helt mot den svenska skogsbranschen. Förra gången 2007 kom 33 000 besökare.
Direktlänk till kartan



   TS
Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2011

Robertberg  
#89197 26-28? Onsdag - fredag?
Synd om man jobbar..

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

Gunnarskog  
#89202 Det är nästa år. Då kan du åka på lördag...

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90713 ha ha ha

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90715 Synd också att alla mässor ska vara då det är som mest jobb :/ tycker dom borde kunna ha det under julimånad istället!

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2011

dexter  
#90719 då kan man ta ledigt 2 dagar så kör man igen de på en helg..

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90726 tyvärr jobbar man ju redan helger samt att det finns ett stoppdatum så det blir svårt att jobba igen :/

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2011

dexter  
#90766 ajfan! ja då kan de bli knöligt me nolia =(

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90767 vad är det förresten för skillnader mellan skogsnolia och skogselmia förutom att dom ligger drygt 100 mil ifrån varandra?

angående nolia så har man alltid en massa jobb i de trakterna så det brukar lösa sig!

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

Torbjörn Johnsen  
#90855 Största skillnaden (bortsett från att det brukar vara drygt tre gånger så många besökare på SkogsElmia) är bredden av utställare. Södra Sverige har ett mycket mer omfattande "skogsägar-skogsbruk" så det är många fler leverantörer av skogsägarprodukter med på SkogsElmia. Skogsvagnar, dataprogram/planer, verktyg, 4-hjulingar med all sköns tillbehör mm mm. Sen är bioenergidelen mer omfattande i söder än i norr vilket syns tydligt på mässorna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

svempus  
#109085 jag ska ner har vunnit biljetter ner till skogselmia 2011. så jag kommer att åka ner om jag har en bil och inte jobbar då...

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2011

Jakob_Patring  
#112705 Finns det övernattningsmöjligheter där nere för ett rimligt pris? Jag anar att man behöver vara där i 2 dagar för att hinna besöka alla montrar.

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

Torbjörn Johnsen  
#117993 Ang övernattning i samband med SkogsElmia rekommenderar jag att ta kontakt med tjejerna på Destination Jönköping (www.destinationjonkoping.se)

e-mail: moten@destinationjonkoping.se
tel. 036-10 71 71

Dom brukar kunna hjälpa till med tips/bokning av boende i alla prisklasser.
Vi ses på SkogsElmia!

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2011

Cruiser_no1  
#118010 Vet nån hur många av de stora tillverkarna som kommer att visa upp sig i år på mässan?

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2011

sjohult  
#118016 på skogselmia detta år så kommer nog ingen utav dom stora tillverkarna komma. möjligtvis ponsse kanske, dom ska väll visa upp sitt inom bioenergi. Dom andra stor tillverkarna kommer väll å satsa mer på skogsnolia.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).