Skogskartan

Skotertur 7 Mars Naankitunturi

4 inlägg 19149 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skotertur 7 Mars Naankitunturi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84477 En bild & filmsnutt togs här.
Direktlänk till kartan



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skotertur 7 Mars Naankitunturi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84478 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LpvKFqsyo_c[/youtube]
SkoterturMars72010a.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skotertur 7 Mars Naankitunturi

Kse  
#84479 Nice med lite skotertur.
Själv fick man nöja sig med att trampa pimpelområdet inför brohugget :(

Användarvisningsbild

Re: Skotertur 7 Mars Naankitunturi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84480 Inte världens smidigaste den här skogskartan.
Nå iaf jag och näst äldste sonen företog en utflykt i det härliga vädret, vi körde till Merasjärvi via en skogsväg/vinterväg och den var bättre än skoterleden så det gick fort, vi kollade in en dammkonstruktion från flottningstiden och körde sedan många km över den stora sjön Merasjärvi och anslöt till en skoterled som är väl underhållen enär en lokal hundspannsentreprenör använder delar av leden för sina turistaktiviteter. Vi körde upp på berget Naankitunturi och njöt av utsikten, man ser till Kiruna och även in en bit i Finland så det är mkt att ta in, sedan ner till rastplatsen och skriva i skoterklubbens gästbok och så vidare till klubbstugan för intag av nyponsoppa och bulla. Vidare hem och då körde vi nära ett hygge som vi planterat i somras, fast då fick vi köra runt flera mil för att komma dit pga skogsvägen inte går ihop från rätt håll sas. Hemfärden gick delvis via en lokal skoterled som underhålls av byns fiskeintresserade. Väl hemma var vi nöjda med dagens färd och sände en tacksamhetens tanke till de ideella krafter som sköter skoterlederna.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).