Skogsbarometern

Vilket parti röstar du på i höst?

74 inlägg 58769 visningar 9 följer Svara, dela mm...   

Vilket parti tänker du rösta på i riksdagsvalet 2010?

32
18%
5
2%
9
5%
71
40%
4
2%
15
8%
8
4%
32
18%
Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

pswdn  
#92322 Kan bara instämma med Swe-vikingen.

Sossarna har bedrivit en bidragsberoende politik på tok för länge.
Jag hoppas verkligen majoriteten ger Alliansen minst en period till för att visa vad dom går för.
Själv tycker jag dom skött sej mycket bra, styrt skeppet bra trots dåligt väder (världsomfattande lågkunjunktur).
Sen hoppas jag SD kommer in i Rikstagen för att jag tror dom skulle bli en bra vågskål mot denna massinvandring, som bevisligen inte funkar nått vidare.
Bättre vi ger bistånd till fattiga länder, på så sätt kan vi hjälpa mycket fler antal personer.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

novis??  
#92327
Nisse Husberg skrev:Det är fräckt att man måste rösta på ett enda parti för det finns inget som man skulle hålla med i alla frågor. Det borde finnas ett tiotal områden och så kunde man rösta på det parti som inom det området har en förståndig åsikt ...

man kan ej få allt men bara man ej ser till att wetterstrand olhy å såssen sahlin nfår makten så :wink:

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

röjjare  
#92473 Sticker ut hakan och skulle rösta på FP. Mest för att jag gillar Björklunds politik (något måste göras med ungarna [-x ). KD är också ett bra val.
Stahlin, Ohly och mupparna har mest försämringsförslag 👎 , förutom att dom försöker locka över en med en hundring mer i månaden om man skulle bli arbetslös.

Men jag får inte rösta. Jag är inte medborgare.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92477 Ni som funderar på soffan, tänk en gång till. Risken är ju att Mp & V kommer till makten och det
lilla de erkänt att de ska försämra för oss är nog bara början.
Jag är inte så skraj för sossarna nåmer, deras politik är i stort samma som Alliansens men en regering
med Mp & V är jag däremot väldigt skraj för.
Men jag håller med om den där idén med ett tiotal områden istf ett parti. Iofs har vi ju personval redan.
Sedan ska man ju inte glömma att det är tre val: riksdag, landsting & kommunfullmäktige kanske det skulle
bli en roligare omröstning om det var tre stapeldiagram, ett för varje område?
Här i Kiruna kommun har vi flera lokala partier som är mkt vettiga så det går inte att överföra Allians/Rödgrön
diskussionen rakt över.

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

matz  
#92525 MPs Politik:

De säger nej till allt vad tillväxtvänlig politik och ekonomi heter. De säger nej till kärnkraft och skall finansiera sin politik med höjda skatter. Det är inte småslantar det rör sig om.

MP har skrotat sin gamla idé om grön skatteväxling i form av höjd skatt på energi och utsläpp i kombination med sänkt skatt på arbete. Nu satsar man istället fullt ut på skattehöjningar över hela fronten.

MP vill att skatten skall höjas med 16 miljarder enligt deras budget för 2010 - OM ÅRET! nästa år vill man höja med ytterligare 16 miljarder och året därefter med nio miljarder. Från och med 2012 skulle det totala skattetrycket bli 41 miljarder kronor.

Här kommer ett axplock. MP vill snabbavveckla kärnkraften, avskaffa betygen i grundskolan, höja bensinpriset med två kronor litern, avskaffa livstidsstraffet för mord, höja arbetsgivaravgifterna för unga under 26 år, avskaffa det militära försvaret på sikt, återinföra fastighetsskatten, samt minska den generella arbetstiden till sex timmar per dag. De vill ha fri invandring och detta vansinniga friår.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92598 En dag i miljöpartiets Sverige http://www.svd.se/nyheter/politik/valet ... 714119.svd
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Fredrik Reuter  
#92604
Niking skrev:En dag i miljöpartiets Sverige http://www.svd.se/nyheter/politik/valet ... 714119.svd
/Niklas


Den gick inte av för hackor den artikeln!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Jimmy_Nilsson  
#92627
Niking skrev:En dag i miljöpartiets Sverige http://www.svd.se/nyheter/politik/valet ... 714119.svd
/Niklas

Blir ju mörkrädd när man läser detta :shock: Hur kan ett sånt här flumparti ha det stödet som dom har? Jag är bara en vanlig arbetare men jag kommer aldrig lägga min röst på dom rödgröna!

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92644 Betänk sedan att miljömuppepartiet förmodligen är en ivrig påhejare av SNF:s krav på att 20% av den produktiva skogen skall avsättas till naturvård, så...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Kse  
#92653 Vänta nu, det verkar ju som att folk tror att Mp får egen majoritet och kommer att driva igenom hela sitt program.
Jag röstar på sossarna, inte på Mp. Får förmodligen med dom på köpet men jag måste ju ändå tro på att S får nog mycket röster så att dom klarar sig utan Mp.
Klarar inte av snacket: jo man skulle ju rösta rött men man vill ju inte ha med Mp. Vad är det för jävla tänk?
Hur skulle världen se ut om alla tänkte så, att det inte är nån ide att försöka göra skillnad.
Är i övrigt okunnig inom politik och verkar vara den enda sossen här så ni som vill skjuta i öppet mål, varsågod.
🏴‍☠️

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92658 Rödgröna största hotet mot skogen! Åtminstone enligt moderaterna http://www.skogsaktuellt.se/?p=34402&pt=108&m=1422
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Nolltax AB  
#92664 Skrev en kommentar här å blev utslängd.....
Blir jag det ej ånyo så är svaret inget.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Elias  
#92668 Efter kristdemokraternas utlägg om att alla under 23 ska ha max 50% av den lönen en "vuxen" har så blev jag otroligt sne på dem. Förstår inte hur de kan säga att det är okej att säga att tex en städerska som är 21 ska ha 7-8 tusen i månaden bara för att han/hon är 21. Utgifterna är inte precis mindre i form av boende + mat.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92737
Elias skrev:Efter kristdemokraternas utlägg om att alla under 23 ska ha max 50% av den lönen en "vuxen" har så blev jag otroligt sne på dem. Förstår inte hur de kan säga att det är okej att säga att tex en städerska som är 21 ska ha 7-8 tusen i månaden bara för att han/hon är 21. Utgifterna är inte precis mindre i form av boende + mat.



Det e klart fler unga kommer får jobb då... men att bara tjäna 7-8 tusen efter skatt om man jobbar heltid är ju fruktansvärt.... Fast största problemet för ungdommar är ju att de oftast saknar erfarenheten och då kan ju lärlingsplatser vara något om det leder till bra lön efter ett år. Problemet är ju att företag kanske bara utnyttjar ungdommarna och efter lärlingtiden gått ut så tar man in en ny istället...

Ungdomsjobben kommer inte direkt att öka om arbetsgivaravgiften på unga höjs med det dubbla som sossarna vill... dom satsar som vanligt bara på en massa onödig utbildning samt amfprojekt som sällan leder någonstans...

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Skogshuggarn  
#93052
SkogsGotte skrev:röstar nog på centern, men tyärr är det mest bara prat från deras sida, hoppas att dom byter partiledare snart... rödgrönasörjan är något som skulle ta död på mycket skogsarbete känns det som...


Tror inte att det hjälper med partiledarbyte för Centern, och klarar de sig kvar i riksdagen?, så kommer åtminstonde jag att bli förvånad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).