Skogsbarometern

vilken loggo

17 inlägg 13221 visningar 1 följer Svara, dela mm...   

vilken tycker ni?

1
2%
34
97%
Användarvisningsbild

vilken loggo

skogsjan695xl  
#75259 Ja nu vänder jag mig till er om vilken logga som ni tycker passar/ser bäst ut.
20091220128.jpg




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

GremoNiclas  
#75262 Den undre är ju lite roligare...

Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

skogsjan695xl  
#75263
GremoNiclas skrev:Den undre är ju lite roligare...


Håller med dig om det, och den är inte så svår att göra som tryck på kläder heller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

totte  
#75318 Japp nr 2: Lätt att läsa, trevligt med granen mellan bokstäverna.

Avatar Fallback

Re: vilken loggo

tantgron  
#75477 Nr. 2, men snedställda bokstäver ser så PowerPoint ut. Raka tycker jag att skulle se bättre ut, och samla ihop allt lite mera så att det inte ser så flytande ut. Annars riktigt bra!

Sedan skulle jag även föreslå att du gör trädet i svart-vitt. Billigare att trycka saker i svart, samt att det blir mindre grötigt om du förminskar logon till tex ett brevhuvud.

GL!

Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

skogsjan695xl  
#75496 Gjorde om den lite nu, så bokstäverna står rakt och granen går i 2 grå färger. Men blev inte riktigt nöjd med det, så det blev i färg med lite annan typ av text och raka bokstäver, jag känner en som har tryckeri så kostnaden blir inte så stor oavsett med eller utan färg, så fort allt är klart ska jag göra tryck på en jacka iaf :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

skogsjan695xl  
#75497 Så här får det nog bli.

20091222131.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

totte  
#75503 Tycker att "P" och "L" är lite tunna i konturerna, är bättre tycker jag om dom är fetare och utan serifer (dvs har raka staplar alltså). Men det är förstås en smaksak.

JanLogo.jpg


Tog mig friheten att visa hur jag menar, har inte finlirat in avstånd och så bara blaskat dit ett par bokstäver lite snabbt.

Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75510 Kanske du skulle ha en sån där "budskaps mening" underst, under telefonumret, typ

"För små som stora skogsägare"

så såna som jag "törs" ringa :grin:

Avatar Fallback

Re: vilken loggo

tantgron  
#75528
skogsjan695xl skrev:Gjorde om den lite nu, så bokstäverna står rakt och granen går i 2 grå färger. Men blev inte riktigt nöjd med det, så det blev i färg med lite annan typ av text och raka bokstäver, jag känner en som har tryckeri så kostnaden blir inte så stor oavsett med eller utan färg, så fort allt är klart ska jag göra tryck på en jacka iaf :grin:


Och då rekommenderar jag brodyr istället för tryck, i alla fall om det är kvalitetsjackor som du tänkt ha i flera år typ. Vi har prövat med tryck flera gånger efter att ha blivit garanterade att trycket skulle hålla (har t.o.m fått nya jackor efter en säsong just för att trycket flagnade), men det blir alltid fiasko. Brodyr är dyrare, men ser alltid lika snyggt ut.

totte skrev:Tycker att "P" och "L" är lite tunna i konturerna, är bättre tycker jag om dom är fetare och utan serifer (dvs har raka staplar alltså). Men det är förstås en smaksak.


Håller med föregående talare, gillar ditt första förslag med Arial Black bäst.

Och så tycker jag att du ska göra ett försök med svart gran till och se vad du tycker, blir stilrenare samt att du inte behöver hålla ordning på flera logos (dvs färg vs. S/V), för du kommer förr eller senare att råka ut för att du enbart kan använda en färg.

Och sist men inte minst: Se till att få logon i ett vektorformat, och inte enbart som en bitmap! Även texten skall vara vektoriseradför att undvika problem i framtiden. Vektorfiler (tex .eps) går att skala både upp och ner utan att du tappar i kvalitet.
Senast redigerad av tantgron ons 23 dec 2009, 23:49, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

skogsjan695xl  
#75568 Typen är ändrad nu till arial black, var det jag skulle ha också var det tänkt, hade bara glömt att ändra teckensnitt,
gjorde en i svart också nu, men jag vet inte, visst det ser inte fel ut det heller.

20091223132.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

skogsjan695xl  
#75571
Och sist men inte minst: Se till att få logon i ett vektorformat, och inte enbart som en bitmap! Även texten skall vara vektoriseradför att undvika problem i framtiden. Vektorfiler (tex .eps) går att skala både upp och ner utan att du tappar i kvalitet.


Hur kan man göra så det blir i vektorformat isf då? detta med datorer är liksom inget jag är direkt duktig på, bilderna är gjorda på Word och paint.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

Fredrik Reuter  
#75577 Hej,
Är granen en ClipArt och du gör hela loggan i Word så skulle du faktiskt redan kunna ha ett sk vektorformat.
Texten är det iaf, kolla att förstora granen rätt kraftigt så ser du direkt om den bibehåller sitt fina utseende eller om den pixlar sönder sig.

Om allt är i vektorformat torde profilfirman kunna hantera wordfilen och få det snyggt.

Annars är det t ex Adobe Illustrator som gäller, men det är dyrt...

Användarvisningsbild

Re: vilken loggo

skogsjan695xl  
#75579
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Är granen en ClipArt och du gör hela loggan i Word så skulle du faktiskt redan kunna ha ett sk vektorformat.
Texten är det iaf, kolla att förstora granen rätt kraftigt så ser du direkt om den bibehåller sitt fina utseende eller om den pixlar sönder sig.

Om allt är i vektorformat torde profilfirman kunna hantera wordfilen och få det snyggt.

Annars är det t ex Adobe Illustrator som gäller, men det är dyrt...


okey tack för svar, granen är fixat i paint och infogad i word, så den blir inte så ´´klar´´ om man förstorar upp den, men han som jag känner som har tryckeri kan säkert fixa till nått som jag kan ha :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: vilken loggo

tantgron  
#75622
skogsjan695xl skrev:
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Är granen en ClipArt och du gör hela loggan i Word så skulle du faktiskt redan kunna ha ett sk vektorformat.
Texten är det iaf, kolla att förstora granen rätt kraftigt så ser du direkt om den bibehåller sitt fina utseende eller om den pixlar sönder sig.

Om allt är i vektorformat torde profilfirman kunna hantera wordfilen och få det snyggt.

Annars är det t ex Adobe Illustrator som gäller, men det är dyrt...


okey tack för svar, granen är fixat i paint och infogad i word, så den blir inte så ´´klar´´ om man förstorar upp den, men han som jag känner som har tryckeri kan säkert fixa till nått som jag kan ha :grin:


Absolut, om bilden du har är någorlunda högupplöst så kan han på 3 minuter tracea den så att du har den i vektorer framöver. För övrigt snickrar han säkert ihop ett träd i vektorer åt dig också, så slipper du bryta mot någon upphovslag (om du har tänkt bli multinationellt aggerande) ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).