Öppna kategorin

A-kassa för egenföretagare.

6 inlägg 2589 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

A-kassa för egenföretagare.

Valmet830.3  
#115969 Efter att blivit "bombarderad" med utskick från t.ex. Små A, dök tanken upp.

Hur har ni som är egenföretagare det med A-kassa? Funderar på att ansluta mig till Små A nu när jag lämnar min fasta anställning och satsar på firman på heltid.

Hur har ni gjort?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: A-kassa för egenföretagare.

Jens K  
#115971 Beror på hur din firma ser ut. Jag har ett aktiebolag och sålde min "franshiceverksamhet" bad revisorn skriva att intyg för att verksamheten låg nere då kunde stämpla tre månader tilsl jag fundera ut hur jag skulle gå vidare.. Tänk bara på att du måste va medlem i ett år först och sen jobbat sex månader samhandhängande innan du får nån ersättning. Kan finnas etty mini belopp innan på typ 3100 kr brutto.

Mvh

Avatar Fallback

Re: A-kassa för egenföretagare.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115991 Jag är inte med... Jag känner att så länge jag är egen så kan ja jobba dygnet runt som det ser ut idag iaf, å jobb kommer alltid finnas om man vill...

Avatar Fallback

Re: A-kassa för egenföretagare.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115997 Jag är med, funderade på att gå ur när avgiften höjdes, men avgiften gick ner igen till 50:-/mån och då tänkte jag att det kanske är värt det.

Användarvisningsbild

Re: A-kassa för egenföretagare.

skogsjan695xl  
#116861 Jag är inte med i varken a-kassa eller facket.
Jag är då anställd på ett företag och jobbar med den egna firman på sidan av och jobb har jag så det räcker och blir över ibland. Så jag anser att jag inte har behov att vara med där.

Avatar Fallback

Re: A-kassa för egenföretagare.

Valmet830.3  
#116864 Har tänkt i samma banor, "Det ordnar sig alltid" men när informationen trillar ner i brevlådan så tar man ibland en extra funderare.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).