Öppna kategorin

Ersätta plast med trä?

4 inlägg 3176 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ersätta plast med trä?

lundqvist.r  
#480597 Sitter på tåget, frukostlådan i restaurangvagnen satt bra. Dessutom var besticken trevligt nog inte av plast utan av riktigt trä. Ingen stor sak kanske, men jag hade gärna sett fler exempel på ersättning av prylar av plast med träprodukter. Annat som vi redan sett? Eller kanske tycker borde ersättas?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ersätta plast med trä?

JohannesG  
#480696 Allt för många har ju en ovana att när de ätit färdigt kastar de bara ut skräpet genom fönstret på bilen. Då hade det varit bra med träbaserat i stället så slipper man plasten i naturen samt risken att djur får i sig. Ligger hemskt mycket plast i dikena tyvärr. Finns väldigt mycket man skulle kunna ersätta med träbaserade material.

Användarvisningsbild

Re: Ersätta plast med trä?

Traktordave  
#480706 Intressant tråd. Har sett flera applikationer där trä ersatt plats sista tiden:
- Pall från Ikea. Tidigare i plast, nu i trä
- Tandborstar finns nu med träskaft istället för plast
- Skohorn i trä
- Sopborste i trä och med borst av återvunnna petflaskor

Har även sett flera byggnader med trätak istället för plåt/betong, alltifrån billigare baracker till riktigt dyra hus

Användarvisningsbild

Re: Ersätta plast med trä?

Traktordave  
#485100 Träbestick och tallrikar i trä. Inköpt av frun till minstingen.
Även om det är ett litet inslag så tycker jag det är positivt där varje plastdetalj som byts ut till trä. Postar även bilder på saker i tidigare inlägg.
IMG_1348.JPG
IMG_1345.JPG
IMG_1040.JPG

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).